Inlägg från: ActDontTalk |Visa alla inlägg
  • ActDontTalk

50-talstråden - igen!

jag tycker som du skriver att den första boleron ser bäst ut i maj. Den ser väldigt femtiotalslyxig ut, medan bolero elin hade passat bättre under ett vinterbröllop.
    jag gillade verkligen bolero eva skarpt! jag hade skickat tillbaka och fått den du tänkt från början. :)

• ActDontTalk

(min sambo höll med mig ) ;)

• ActDontTalk

mitt största problem är också håret, jag håller på och försöker få till det, och precis när jag fixat till det så är det fint, men lockarna rasar ju allt eftersom under dagen. Får väl ta med locktång på bröllopsfesten och fixa till håret hela tiden. haha.

Teak: Jag har inte bestämt blommor än. men jag skulle vilja ha bara pioner eller liknande. något väldigt enkelt eftersom att vi ska gifta oss borgerligt. dessutom tycker jag personligen bäst om buketter som ser självplockade ut.

• ActDontTalk

jag undrar om det är någon som vet vart man kan få tag på strumpbyxor med söm i bak? jag vet att det finns på beyond retro, då sömmen är i färg, men jag vill bara ha "hudfärgade" med en brun söm. någon som vet?

• ActDontTalk
    Erese skrev 2010-02-25 00:34:19 följande:
    Då så, Nu har jag tagit ärslet ur vagnen och laggt in bilder på inbjudningarna, placeringskort och vigselring. Välkommna till att kika!
    jösses vad tjusiga kort! jag är mäkta imponerad!
  • ActDontTalk
    JustMeAndMyLove skrev 2010-02-28 14:58:19 följande:
    Har inte följt den här trådenmen måste hoppa in och säga att igår var vi på musikalen Buddy Holly med Brolle Jr, kom hem båda två och funderade på om vi inte skulle ha ett bröllop i 50-tals tema! Så jäkla vackert och häftigt, cool musik och tuffa kläder, haha :)Så nu spinner vi lite på det, är en ide i alla fall :)
    välkommen in i tråden! jag måste ju säga att ALLA våra gäster tycker att femtiotalstemat är toppen! till och med min pappa som är i 50-årsåldern och som jag annars trodde skulle tycka det var lite "too much" och kanske även lite pinsamt, och inte alls klä sig stilenligt, tyckte att det var en schysst och rolig idé. :) det är alltid ett gott tecken!
  • ActDontTalk

jag har pysslat med bordsplaceringskorten i veckan! duttat starkt kaffe på klisterettiketter för att efterlikna gulheten på filmisarna jag köpt på tradera. blev väldigt nöjd! bild finns att kika på i mitt galleri. tror nog gästerna kommer tycka att det är roligt att prata om.

och angående det där med femtiotalsbröllop så kan jag inte annat än att hålla med. haha. men det är ju positivt att femtiotalskläder blivit lite lättare att få tag på också i och med modet. mina gäster kommer nig inte ha så svårt att få tag på fina klänningar osv.

• ActDontTalk
    annaochmias skrev 2010-03-04 15:59:52 följande:
    ActDontTalk, jag var och kollade i ditt galleri. Så som du gjort med filmisarna har jag också tänkt att göra, hihi! Har du valt bilderna efter respektive gäst för att de ska passa deras utseende eller personligheter?
    Vi har valt ut efter utseende, och vissa är verkligen jättelika så vi har suttit och skrattat en hel del när vi valt ut vem som skulle få vem.

Och är det någon som har en filmis med en mörkhyad tjej på, så vill jag jättegärna köpa den om ni inte ska använda den själva såklart. Det är verkligen jättesvårt att få tag på, men jag vet att jag missade en auktion på tradera för länge sen. Jag skulle bli väldigt glad! :)
  • ActDontTalk
    teak skrev 2010-03-05 17:03:46 följande:
    Nu har vi varit och bokat brudbukett och min sambo har köpt kostym och skor. Man bara ser hur pengarna rinner iväg.Även mina föräldrar var med, pappa har köpt ny kostym och min mamma köpte en klänning. De blir så stiliga
    vad blev det för bukett? Och vad får du betala för det?

Och retrobride! WOW! Det låter hur jäkla roligt som helst! Har ni varit i Las Vegas förut och känner till stället, eller hur bokar ni in allt så perfekt? Åh, allting låter så underbart, allt från bröllopet och trippen efteråt. Hoppas verkligen det bli lyckat! När ska ni gifta er? Det vore väldigt roligt att få se bilder efteråt. Det är sånt där som jag drömmer om, men inte vågar göra, för att jag är så feg, haha. :)
  • ActDontTalk

Håller fullständigt med dig junebug. Jag och sambon har sagt till varandra "varför åkte vi inte bara?". Haha.
    Klänningen ser förresten ursöt ut!

Svar på tråden 50-talstråden - igen!