Inlägg från: ActDontTalk |Visa alla inlägg
  • ActDontTalk

50-talstråden - igen!

Erese skrev 2010-03-15 18:59:46 följande:
    Nu har jag bokat för att få ha Cupkakes på bröllopet Det var i grevens tid som jag ringde, bara dagen innan hade en kvinna hört av sig och visat intresse för samma datum som vi. Men som tur var hade hon varken bokat eller preliminärt bokat datumet så det var ledigt kvinnan skulle nämligen återkomma i veckan..snopet för henne om hon gör det. Hoppas hon inte väljer att ha cupkakes. Ska bli jätte spännande den här tjejen gör fantastiska cupkakes, vet inte i fall ni har spanat på hennes hemsida men gör det om ni inte har gjort det www.hellosugar.com (kan vara .se eller.nu på slutet)
    ÅH! Vad avundsjuk jag blir erese! Jag hade så himla gärna velat ha hennes fina cupcakes till vårt bröllop, men vi bor inte i närheten av stockholm tyvärr. Det blir varje fall bakat från ett av hennes recept och en annan tjej som är konditor ska hjälpa mig att göra dem. (Blir kanske nästan lika bra?)
  • ActDontTalk

Ska ni förresten köra på det där: "something old, something new, something borrowed, something blue"?
    Jag vill försöka få med alla fyra bitar. Något nytt är mina pärlörhängen jag köpt, och blått blev strumpeband. Nu är jag ute efter gammalt och något lånat. Tänkte fråga svärmor eller så om hon har något pärlarmband, så slår man kanske två flugor i en smäll där. Hur gör ni?

• ActDontTalk
    Junebug skrev 2010-03-18 21:35:38 följande:
    Jag tycker det är roligt, tänkte nog försöka köra på det. Nytt för mig är klänningen, gammalt hoppas jag blir en vintage spetskofta eller ett vintagesmycke, lånat blir ev mammas pärlhalsband. Var hittade du blått strumeband?
    tradera såklart! där och på ebay hittar jag det mesta, och det kostade nog en femtiolapp bara också.

jag börjar bli lite nervös nu! det slog mig att det är mindre än två månader kvar! har ni koll på allt?
  • ActDontTalk

och spetskofta lät underbart förresten junebug! var letar du efter det?

• ActDontTalk
    teak skrev 2010-03-21 11:26:52 följande:
    Actdontalk: Ja det är mindre än två månader för oss med. Så nu börjar det kännas att man måste komma till beslut om saker. Det mest när det gäller kläder och sådant är fixat. nu är det mest själva festen som måste styras upp. Dukning, musik och sådant. Ska hämta min ring på fredag, det blir spännande.Vi satt förra helgen och började planera bordsplaceringen, vet ju inte riktigt ännu hur många och vilka som kommer.Har sista anmälningsdatum 15 april, en månad innan bröllopet.
    vi är nog i samma planeringsskede tror jag! vi har dukat upp hemma och jag får banne mig inte till det ordentligt. jättesvårt verkligen! men vi ska titta lite på lagerhaus och på second hand, där kan man alltid hitta fina saker som kan passa in i temat och som fyller ut dukningen lite.
    vi har också OSA 15 april

härligt att snön äntligen är på väg att försvinna förresten!
  • ActDontTalk

teak: verkligen jättefina skor! härlig grön färg!

erese: vi ska inte heller ha liveband eller dj, eftersom att vår budget inte klarar av det, men vi ska köra på spotify, och håller på att knåpa ihop lite låtlistor. en till middagen, då det ska vara bara femtiotalsmusik, eftersom att det är väldigt mysigt att lyssna på. sen när festen kommer igång så byter vi över till lite blandad musik. sånt vi gillar liksom.
    (i vår lokal finns ljudanläggning och grejer så man kan koppla in dator.)

katjaB: det där med att ändra sig känns igen. jag tycker inte att jag gör annat än att ångra mina val. haha, så typiskt mig. Men de andra skorna du hittat var verkligen jättesnygga!

• ActDontTalk

Hej allihop! det var ett tag sedan jag skrev här, även om jag läser ganska ofta! det är full rulle, mindre än 4 veckor kvar nu, men jag tror det mesta börjar falla på plats. nästan alla har OSA:at men det är fortfarande några kvar. känns som om jag tjatar på folk även om det är så att man faktiskt måste svara ja eller nej.

idag har vi varit på ikea och inhandlat serveringsskålar till buffén samt annat smått och gott.

det börjar bli nervöst nu!
    :D

junebug: vi skickade våra inbjudningskort i februari, och OSA var 15 april. :)

• ActDontTalk

åh! underbar klänning! älskar spetsklänningar, och hade den inte varit för liten hade jag nog slagit till! ;)

• ActDontTalk

jag tror du lätt får sålt den andra klännigen junebug! har du köpt den andra? åh, jag är alldeles förälskad i den, men jag har redan min och den är någon storlek för liten.

alltså tjejer, det är bara 2,5 vecka kvar tills jag och sambon gängar oss!

idag har vi bakat ost och basilikahjärtan som ska bjudas till champagnen, och pysslat med bordsplaceringen. (alltså det är ju sjukt svårt att pussla ihop det där, hur ska man kunna bestämma vart alla ska sitta?) vi är inte ens klara till hälften än, det är så mycket som ska ordnas i och med att vi gör hela buffén själva. Men oj vad det ska bli roligt! Jag längtar så himla mycket nu!

• ActDontTalk
    teak skrev 2010-04-29 08:44:47 följande:
      ja det är drygt två veckor kvar, tror inte jag har riktigt fattat det ännu. I morgon ska jag till frissan och gör en provuppsättning. Hon visste inte hur mycket vi skulle hinna, men iallafall prova lite. Vi har just gjort klart bordsplaceringen och i måndags gjorde vi klart alla gåvor. Nu håller jag på med festprogrammet. Måste börja skriva ut lite, det som är färdigt. Ja man börjar känna att saker måste bli färdiga.
    åh, jag har inte heller fattat det. men i veckan som kommer ska det mesta vara färdigt tänker vi! men vi har ändrat oss ungefär tusen gånger med varenda detalj, så nu har vi sagt att vi måste spika saker och ting, så får det vara så sen.

jag börjar bli riktigt nervös! :)

• ActDontTalk

åh, jag är nervös över att vara i center of attention hela dagen. haha, att alla verkligen synar en från topp till tå! sen är jag nervös över att inte klara av mina superhöga klackar som jag var tvungen att ha såklart.

middagen är jag också nervös över, just som ni skirver att "hur ska alla komma överens?" framförallt - kommer alla ha roligt?! att maten inte kommer räcka, att alkoholen kommer ta slut och att folk kommer bli besvikna. (urlöjligt, varför skulle folk bli besvikna egentligen?)

10 dagar kvar! iih! superfin frisyr du ska ha teak!

• ActDontTalk
    teak skrev 2010-05-10 08:11:15 följande:
    Ja då går man in på bröllopsveckan, på lördag smäller det. Känns helt overkligt.I går kväll gick vi med skor inne, måste försöka få mina skor att kännas skönare. I natt drömde jag stress bröllopsdrömmar. Vi hade helt plötsligt ett jättestort bröllop, flera hundra gäster och vårt värdpar var inte där. Min blivande man tror jag inte heller var med i drömmen. Gästerna klagade och ingen mat fanns. Oj oj hoppas det blir lite bättre i verkligheten :)
    haha vi får verkligen hoppas att det blir bättre på lördag! jag börjar också få bröllopsnerver nu! ikväll får vi redan nyckeln till lokalen så imorgon ska vi nog pynta och göra det lite i ordning. åka dit med dricka och andra saker. jag sitter här och önskar hårt att dedt ska bli fint väder (dystrare prognoser än för några dagar sedan) och att grönskan ska blomma ut ordentligt!

har ni kolla på allting annars teak?

• ActDontTalk
    Junebug skrev 2010-05-11 20:54:05 följande:
    Såg i din blogg att du köpt ett par skor, var hittade du dom? Är på jakt efter ett par snygga klackar...

jag hittade mina skor på scorett outlet som de har här i stan, men de kommer ju från vanliga scorett från början. Skorna är vita i mary-janes modell med peeptoe. kunde inte bli bättre liksom! :)

Svar på tråden 50-talstråden - igen!