• teak

50-talstråden - igen!

teak skrev 2010-02-25 21:44:45 följande:
    ja jag får väl testa lite. Vill så gärna ha något hängade över vårt bord.
    Jag provade med a4 papper, där jag veckade fyra ark och klistrade ihop. Blev ganska fina cirklar då. Fast ska man ha större måste det bli a3, och det är kanske svårt att hitta i något snyggt papper. Men testa ska jag.
  • teak
    Erese skrev 2010-02-25 21:41:58 följande:
    dom var fina..jag kan tänka mig på ett ungefär hur man gör men inte hur man får till de där fina rundningen, förmodligen är pappret redan utklippt så. Men man veckar i alla fall pappret som ett dragspel och drar sedan ihop det till en cirkel. Jag har gjort det tidigare men minns inte exakt. Köp hem lite billigt papper och testa dig fram.
    oj det var här svaret skulle vara :)

Jag provade med a4 papper, där jag veckade fyra ark och klistrade ihop. Blev ganska fina cirklar då. Fast ska man ha större måste det bli a3, och det är kanske svårt att hitta i något snyggt papper. Men testa ska jag.
  • teak
    Erese skrev 2010-02-28 19:52:03 följande:
    Då var det som jag sa att man viker det som ett dragspel och därefter klipper pappret. Super enkelt, jag tror jag ska göra sådana. De är verkligen vackra, måste bara titta på lokalen igen och se hur det ser ut för att veta maer exakt hur jag kan hänga dem och vart jag ska hänga dem. Måste ju veta hur många jag behöver göra.
    Jag vek ett A4 papper som ett dragspel, sedan vek jag den på mitten, så det blev som en solfjäder. Gjorde fyra likadana och limmande ihop dem, då fick jag en cirkel direkt.
    Måste prova med något snyggt papper, men jag vill ju att de ska vara lika fina på båda sidorna. Inte att det är bara tex grönt på en sida och sedan vitt på andra. (som tapeter är tex)
  • teak
    annaochmias skrev 2010-03-01 14:04:56 följande:
    Hoppar in i tråden, även om vårt bröllop inte direkt har 50-tals-tema (fast jag lutar åt en 50-tals-klänning och ska nog försöka få till lite 50's glamour ändå). Vill bara tipsa teak om scrapbookingpapper. De mönstrade arken man använder till scrapbooking/kortmakeri har ofta ett mönster på ena sidan och ett annat på baksidan (de brukar dock vara i matchande färger). Det bästa är att hitta en scrapbooking-butik där du bor och kolla live på papperna (Panduro är väl mest välkänt, fast de är dyra jämfört med renodlade scrapbutiker). Annars går det att beställla online.Det vanligaste måttet på ett scrapbookingpappersark är 30,5X30,5 cm (=12X12 inches).
    Åh tack för tipset, det ska jag självklart kolla upp. Då blir ju mina dekorationer lite större ifall papperet är 30x30. Perfekt.
  • teak

I dag har jag suttit och klippt ut mina kombinerade servettringar och bordplaceringar. Oj oj 60 stycken. Men det känns skönt att vara klar.

• teak
    Erese skrev 2010-03-03 21:52:23 följande:
    teak, ja visa
    Ska försöka igen att ta lite bilder. Försökte nu ikväll men de blev så dåliga att man inte ser hur servettringarna/bordsplaceringen ser ut. Återkommer i ärendet :)
  • teak

Kan ni se mina bilder nu?
    Jag har aldrig lagt in bilder här tidigare, det är inte på trycksakerna ännu, men på andra saker rörande bröllopet

• teak

Nu har jag lagt ut lite bilder. En bild på min kombinerade servettring och bordsplacering, som jag satt och klippte och pysslade med igår.

• teak
    KatjaB skrev 2010-03-04 21:20:35 följande:
    teak: placeringskorten var jättefina, och vilka underbara skor du har köpt! Nu blev jag smått förälskad.. har en liten förkärlek till vackra pumps
    Det är den modellen jag har köpt på skorna, fast jag har valt att ha grön färg på dem. Har inte fått dem ännu, så jag är väldigt spänd på hur det kommer att se ut i verkligheten.

Väskan har jag beställt i ivory.
  • teak
    Erese skrev 2010-03-04 21:44:58 följande:
    teak- från vilken sida ahr du beställt dem?
    Jag har beställt mina skor från matildasfest. Jag har inte fått mina skor ännu, det har tagit tid eftersom det varit ledigheter för kinesiska nyåret. Tror jag borde få dem snart.

Väskan har jag beställt från divinityRED, beställde även en bolero. Väskan har jag inte heller fått, men den borde också dyka upp snart. Det var 3 veckors lev på väskan
Svar på tråden 50-talstråden - igen!