50-talstråden - igen!
jag tycker de motsvarade förväntningarna, skon som jag köpte ser precis likadan ut som på bilden (förutom färg o sånt som jag ändrade förstås)
jag tycker de motsvarade förväntningarna, skon som jag köpte ser precis likadan ut som på bilden (förutom färg o sånt som jag ändrade förstås)
erese: fina skor, gillar den gammerrosa färgen. och vilket bra pris!
igår beställde jag underkläder, blor en torselette i spets och hipstertrosor till, och så fick jag med ett strumpeband i spets som ser lite gammeldags ut i dalablått. Det var jättecharmigt
Vad ska ni ha för smycken förresten? I tidningarna har de ju så snygga strasshalsband som andas vintage men inget från större kedjor eller från webshopar. Jag har ju ingen lust att åka till stockholm bara för att köpa ett halsband.. några förslag? eller pärlhalsband som är lagom långt o ser gammeldags ut. Inte tokdyrt dock, hade tänkt 5-600 kr max
pxc, de har homepartyförsäljning så då kunde jag prova den innan. Men billigt vart det ju inte, hehe.. blev helt såld så det får gå ändå
teak: kan du inte göra små tyllpåsar som du bara knyter ihop med ett band, med ris i?
Vi ska ha såpbubblor i stavar.. superfina är de, och blir inget skräp av alls vilket ägarna till slottet vi vigs på var glada över förstås
våra gäster lämnar anmälan till mina föräldrar, inget vi bett om men det gör väl inget.. bara vi får veta att de kommer
fick förresten hem floret från ebay idag, det är ju rätt så stort, måste sy om det för att slippa knyta det i nacken, men annars så blir det nog bra :)
Kände mig väldigt brudlik i den iallafall, finns bild på bloggen
ja, det blir nog bra sen.. är lite besviken bara på att butterfly enchantress som finns på etsy och ebay och har en webshop inte svarat alls på mina mail, så nu måste jag nog ge upp drömmen om en hårkam som de har.
Har mailat till haircomesthebride ifall de har nåt liknande eller kan göra en custom order, men inte fått svar än..
jättesöt bolero, vad fick du ge för den?
junebug: haha, ja det är märkligt att folk vill ta med polare till bröllopet. Det är ju ett bröllop, inte en förfest där var och en tar med sin egen dricka direkt..
Själv fick jag ett småsurt meddelande på facebook att de jobbade på att få barnvakt eftersom vi skulle ha barnfritt .. och visst, jag förstår att det kan vara bökigt men att tacka för inbjudan vore väl inte så mycket begärt. Kul att de ens blir glada över att bli bjudna liksom
inget förslag på svart flor, jag har ett i ivory i min blogg som jag lottar ut gratis. Ska ha ett annat själv så det blev lite dubbelt med några saker, därav tävlingarna
vårt osa datum är 10 maj, hittills har hälften tackat ja, och ingen har än så länge tackat nej. blir så otålig, vill att de ska ringa och meddela och fälla en kommentar över vår tjusiga inbjudan också
vi funderade på någon sinatra låt. Det ska iallafall vara något som passar in i tiden för 30-40 talet.
tänkte först ha en foxtrot men kanske ska ha klassisk wienervals.. ser ju så fint ut.
Annars om ni är duktiga så är ju lindyhop riktigt coolt till 50-tals tema (swing)
vilken söt Jag skulle nog också tagit bort rosetten, lite för sockersöt för min smak.
vilken härlig (och vilken kondis med måste ha )
här är mina favoriter
">
">
">
men din klänning är ju jättefin den också Men jag tror nog att du absolut kan få den såld.
jag är nog dels nervös för att man ska hinna med allt, alla förberedelser o inte glömmer bort viktiga saker o står där utan alkohol till festen eller nåt, haha. Men jag tror nog att alla kan underhålla sig själva ändå och blir en bra mix, o hoppas på att det blir en kul middag o inte för segdragen.
ja det där med center of attention känns ju igen. Sen sitter man väl där o tänker "inte peta i näsan, inte peta i näsan... "
xaniara: kul, får gå in o kolla om du har några bilder på den sen. Sen när du sitter med festprogram o placeringskort kommer du efter hälften svära för att du gjorde dem så förbannat avancerade. sen när de väl är klara sitter du där med ett fånleende, ett glas vin och pekfingrarna av misstag ihoplimmade med superlim, men vem bryr sig.. då är det värt allt slit igen