• teak

50-talstråden - igen!

för mig tog det ganska lång tid att få skorna, men det var stängt för de firade kinesiska nyåret på fabriken.

• teak

Jag tycker att kvaliten verkar bra

I dag har jag lämnat min klänningen till en arbetskompis som ska sy till underkjolen. Jag vill ha klänningen lite mera utåtstående, så hon ska fixa med den. Ska bli spännande att se hur det blir.

• teak
    Erese skrev 2010-03-31 23:09:46 följande:
    Nu har jag hittat skorna ...Hoppas bara de sitter bra,¨håller tummarna. 249kr fick jag ge för dem, inte illa måste jag säga. Bild finns i galleriet.
    Vad skönt för dig att ha hittat skor, till vilket pris också. Härligt.
    Hur går det annars med planeringen?

Själv så börjar nog många saker ha fallit på plats, vi gifter ju oss i maj så det börjar närma sig. Fast när man tittar ut känns det väldigt långt bort, vi har hur mycket snö som helst kvar.
  • teak

I måndags hittade jag ett halsband som jag kommer att ha.
    Det var en kortare från SNÖ of sweden, med lite större pärlor.
    Ska se om jag kan fånga halsbandet på bild.

jag kommer nog inte heller att ha något armband, definitivt inga örhängen (har inte hål), sedan vill jag inte att det blir för mycket, kommer ju att ha flor och hårblomma.

• teak

Nu har jag lagt in bild på det halsbandet jag köpte i måndags.

• teak

ja jag tycker nog skorna var det som tagit mest tid att hitta

• teak

Hur gör ni med det här med riskastning eller något annat alternativ?
    Ifall ni kommer att ha ris, förlitar ni på att ha gästerna har eget med sig, eller ordnar ni det själva?
    Vi hade tänkt ordna själva och nu sitter jag och funderar hur riset ska förvaras, ska man göra små kuvert/påsar till gästerna, eller ha det i en stor korg så de får ta i handen själva.
    Ibland skrattar jag åt mig själv, hur jag kan sitta och grubbla över egentligen sådana små saker.

• teak

Jag tror att jag har hittat en lösning, hittade en mall på hur man gör egna fröpåsar/kuvert. Så jag gör sådana av tapet i vårt färgtema. Har provat göra någon nu ikväll, det går faktiskt ganska fort.

KatjaB skrev 2010-04-05 17:27:51 följande:
    teak: kan du inte göra små tyllpåsar som du bara knyter ihop med ett band, med ris i? Vi ska ha såpbubblor i stavar.. superfina är de, och blir inget skräp av alls vilket ägarna till slottet vi vigs på var glada över förstås
  • teak

Om en vecka är sista dagen för OSA, spännande.Det har börjat trilla in anmälningar, så det börjar känna lite lugnare. Ett tag kändes det som att det bara blir jag och min sambo/blivande man på bröllopet.

Nu börjar jag även känna att bröllopet närmar sig (15maj).
    I morgon ska vi förhoppnings kunna få komma dit vi ska ha vår middag och fest. Måste kolla lite mera saker, bland annat hur vi ska ha borden. Så vi kan börja med bordsplaceringen.
    Sedan är det alla dekoration och festprogram och sådant kvar.
    Vi funderar även på vart vi ska vara och fotografera oss, vilken miljö vi vill ha.

• teak

Nu har vi varit och tittat på lokalen igen, pratat med dem om lite saker. Känns redan mycket bättre.
    Vi har kollat hur vi ska ha borden och ikväll ska vi försöka börja med bordsplaceringen.

Vi ville ha cocktail glas till fördrinken (tycker det känns lite festligare å passar lite mera till temat). Det gick utmärkt och de ska fixa någon bra drink till det. Skönt!

• teak

I morgon är sista anmälningsdag till vårt bröllop. Det känns spännande. Hörde med min arbetskompis som har fått ansvaret att ta hand om anmälningarna, att alla utom ett par anmält sig. Kul! Så snart kan vi börja med bordsplaceringarna och fixa lite mera.

I dag ska jag och prova min klänning, en annan av mina kollegor har fixat underkjol med mera tyll på den. Samt i eftermiddag ska vi träffa vår präst.

• teak

vi har märkt att de svarar ganska sent. De flesta har svarat denna veckan eller förra veckan.

Just nu är jag mest rädd att jag inte kan ha klänningen, påsken satt sina spår

• teak

vi skickade ut våra inbjudningar i väldigt god tid, därför har säkert våra gäster väntat med att svara tills närmare OSA.

• teak

vad ska ni har för sång till er första dans?
    Ifall ni ska ha någon?

Vi har tänkt ha en klassisk brudvals, men vill gärna ha någon 50-tals låt. Men jag har så svårt för att hitta någon som går bra att danska vals till.

• teak

vi har funderat på Teennesse waltz med Patsy cline (tror jag hon heter i efternamn) Men det går väldigt långsamt, så kanske blir det för långsam för en bröllopsvals. Annars skulle vi gärna ha Frank Sinatra, tips på någon valsaktigt låt av honom :)

• teak

ActDontTalk skrev 2010-04-28 18:16:14 följande:
    jag tror du lätt får sålt den andra klännigen junebug! har du köpt den andra? åh, jag är alldeles förälskad i den, men jag har redan min och den är någon storlek för liten. alltså tjejer, det är bara 2,5 vecka kvar tills jag och sambon gängar oss! idag har vi bakat ost och basilikahjärtan som ska bjudas till champagnen, och pysslat med bordsplaceringen. (alltså det är ju sjukt svårt att pussla ihop det där, hur ska man kunna bestämma vart alla ska sitta?) vi är inte ens klara till hälften än, det är så mycket som ska ordnas i och med att vi gör hela buffén själva. Men oj vad det ska bli roligt! Jag längtar så himla mycket nu!

ja det är drygt två veckor kvar, tror inte jag har riktigt fattat det ännu. I morgon ska jag till frissan och gör en provuppsättning. Hon visste inte hur mycket vi skulle hinna, men iallafall prova lite. Vi har just gjort klart bordsplaceringen och i måndags gjorde vi klart alla gåvor. Nu håller jag på med festprogrammet. Måste börja skriva ut lite, det som är färdigt. Ja man börjar känna att saker måste bli färdiga.

• teak

Konstigt nog har jag inte hunnit bli nervös, fast risken är väl då att jag är supernervös på själva dagen. Här är vi just inne i en förkylningsperiod, hoppas att vi har gjort på den till den 15 maj bara. Här snöar det just nu (lite lätt), så det känns långt bort att gå i knälång klänning utan ärmar om två veckor. Brrr

• teak

Har nu lagt in min inspirationsbild för brudfrisyren i galleriet

• teak

Ja då går man in på bröllopsveckan, på lördag smäller det. Känns helt overkligt.
    I går kväll gick vi med skor inne, måste försöka få mina skor att kännas skönare. I natt drömde jag stress bröllopsdrömmar. Vi hade helt plötsligt ett jättestort bröllop, flera hundra gäster och vårt värdpar var inte där. Min blivande man tror jag inte heller var med i drömmen. Gästerna klagade och ingen mat fanns. Oj oj hoppas det blir lite bättre i verkligheten :)

• teak

ActDontTalk skrev 2010-05-10 12:56:34 följande:
    haha vi får verkligen hoppas att det blir bättre på lördag! jag börjar också få bröllopsnerver nu! ikväll får vi redan nyckeln till lokalen så imorgon ska vi nog pynta och göra det lite i ordning. åka dit med dricka och andra saker. jag sitter här och önskar hårt att dedt ska bli fint väder (dystrare prognoser än för några dagar sedan) och att grönskan ska blomma ut ordentligt! har ni kolla på allting annars teak?

Jag tror att vi har koll på det mesta. Säkert glömt något men i så fall får det vara så. Ska fixa lite småsaker i morgon torsdag. Vi ska ha tapet som bordslöpare, så det ska kapas till.

På fredag blir det att hämta tårtan, bordsdekorationsblommor, köpa klister till lösögonfransar och fixa i lokalen, samt att få mina naglar fina.
    Sedan lördag kl 08.45 ska jag infinna mig hos frisören, för hår och makeup. Min blivande man kommer dit före 13, för kl 13 ska vi fotograferas och sedan kl 15 är det vigsel. Sedan bär det av till festlokalen.

Svar på tråden 50-talstråden - igen!