• Azole

Köpt en ring! Gör jag bort mig?

Hej.

Har varit med min sambo nu i 6år.(Sen jag var 20)
    Tänkte överaska henne med något mysigt och fria till henne.

Jag hittade en sån fin ring när jag var ute och reste, och jag slog till... Men nu i efterhand kanske jag känner att jag borde talat med henne om vilken ring hon ville ha... ta en titt på mitt galleri om ni tycker den funkar.? Annars får jag panik...

Mvh

A

• Svar på tråden Köpt en ring! Gör jag bort mig?
  • tågjäntan

Jag tror vi alla har blivit väldigt nyfikna på hur det kommer gå . Har du tänkt göra det snart? Berätta gärna hur det går... =)

• Dolly84

Jag hade blivit väldigt glad för den ringen! Stenen är väldigt "frieri-speciellt" i mina ögon. Och som nämnt, hon får den av någon hon älskar :)

• Rufsas

Min ring är inte helt olik den du valt. Tycker den är superfin! Dessutom är det ju DU som har valt den vilket är otroligt romantiskt. If worst comes to worst, sälj den till en juvelerare och köp en ny.

Lycka till med frieriet!

• Azole

Hej Alla!
    Ni anar inte hur glad jag blir, att detta (ev) kommer att lyckas! Grejjen är den att jag brukar få mina ider och sen köra på det....! Jag tänkte kanske att vi skulle åka till Tällberg på en SPA Weekend och ha det mysigt...ett par dagar.. Vara ute i naturen och åka långfärdsskriskor... ha kul... få behandlingar och göra saker tillsammans.. för att sedan där, styra in ett litet frieri nånstans.. Vad tror ni är det för simpelt?

mvh

A

• Oktoberbrud2010

Låter inte simpelt alls i mina öron, utan som ett jättebra upplägg!

Lycka till!

• Moi mokulat

Ringen var fin.
    Hon kommer bli jätte glad.

Jag fick en plast ring av min sambo när han friade hehe.
    En rolig grej. Får en fin ring när vi gifter oss.

Berätta hur det går.

• KatjaB

Låter som ett jättebra upplägg, vad mysigt det låter! Lycka till!

• varelse

1. Jättefin ring, men inte alls min typ. Men som många andra säger så får hon den av någon hon älskar och som känner henne sedan 6 år tillbaka och kommer med största sannolikhet att bli överlycklig!

2. Jag tycker inte alls att det är för simpelt, det du har tänkt dig kring frieriet. Jag tycker heller inte att det viktiga är HUR man gör det, utan VARFÖR man gör det. Ofta sätter man väldigt stor press på sig själv. Huvudsaken är ju att du vill gifta dig med henne och därför friar till henne, det är det enda som spelar någon roll! Eller ja, så tänker jag i alla fall.

Lycka till och berätta gärna hur det går!!

• tågjäntan

Håller med föregående talare.
    Det låter bra det du tänkt. Du har bara gjort mig ännu mer nyfiken så du bara måååste uppdatera oss .

När vi skulle förlova oss blev dagen itne riktigt så romtisk som jag tänkt mig. Men hans "tal", själva frieriet var så fint så det gjorde inget. Jag bad honom försöka skriva ner det, men du vet hur det är, tiden rinner i väg och så. Om du har funderat ut det lite i förväg kanske du kan skriva ner det så ni kan minnas det sedan.
    Lycka till!

• Blivande Mrs Berg

Hej Azole!

Ringen var super fin tycker jag och jag är säker på att hon kommer att bli mkt glad för den! En klassisk och snygg ring.

Ang frieriet så finns inget rätt eller fel, simpelt el liknande. HAr ni varit tillsammans i 6 år är jag säker på att du känner henne väl och vet vad hon uppskattar!
    Min sambo hade bestämt sig för att fria 6 mån innan han friade och hade funderat på allt från Karibien till helikopter tur till jag vet inte vad. Till slut spontan friade han hemma i vårt nya hus och det hade inte kunnat bli mer romantiskt! Det är inte platsen det kommer an på! Utan kärleken och hur man förmedlar den! Ett jätte stort lycka till!

• Chris24

Jättefin ring! Lite likt min ring som jag hade tänkt mig snart, jättefin alltså!

Som alla redan har sagt så är det tanken som räknas, du har köpt den, du har tänkt på henne, du har fixat o ordnat med frieriet, du har tänkt ut hela "planen". Så hon kommer o bli superglad tror jag.

Kan du inte berätta hur det gick sen?

Du ska veta att min blivande tog upp det med min mamma o hela familjen hemma hos min mamma, framför mig sen då också. Jag anade väl liiiite men inte alls hos mamma då! Så det va inget "myspys weekend" heller!

Svar på tråden Köpt en ring! Gör jag bort mig?