• frema2010

bröllopsresa bali

Hej,

Jag planerar en bröllopsresa till Bali och Singapore. Är det någon som har tips på bra romantiskt boende, gärna där man får lite extra bubbel, frukt mm på rummet för att man är en honeymooner.

• Svar på tråden bröllopsresa bali
  • Miss Biii

Lyxhotell på Bali är ngt helt annat än ett 5 stjärnigt i Sverige. Lyx är verkligen LYX, så hittar du ett hotell som kostar som ett vanligt hhotell i Sverige så får du superduperlyx! :)) kommer känna dig som en hollywoodstjärna med egen pool och egen butler 24/7...

• Helsingborg i Mars

Frema 2010: Vi ska också åka till Singapore och sen Bali på honeymoon. vi åker den 23 mars, stannar tre nätter i Singapore och nio på Bali. längtar verkligen. har du några tips och dela med dig av?

• Waldekranz

Miss Bii, har du några tips på sådanan hotell?

• Waldekranz

Bobos. är det alltså honeymoney suite som ni har bokat, den som har en jacuzzi? Det ingår inga andra måltider eller? inte ens frukost?

• Waldekranz

Jag får det till att det kostar 11 354 kr för 2 personer? Vad är det som tillkommer för de extra tre tusen, du pratade om 14.000? Verkar galet fint! vill boka nu nu nu. ler

• Waldekranz

50 inlägg från mig nu, men detta är det sista för idag jag lovar. ler. Hur flyger man billigast till Bali?

• Miss Biii

Waldekranz - Vad vill ni ha ut av resan till Bali??? Shopping? kultur? sol o bad? dykning? surf?

• bobods
    Waldekranz skrev 2010-02-26 22:48:58 följande:
    Bobos. är det alltså honeymoney suite som ni har bokat, den som har en jacuzzi? Det ingår inga andra måltider eller? inte ens frukost?
    Självklart ingår frukost, privat på verandan eller i restaurangen, det står ju med i package - även om jag är helt säker på att det ingår i alla rum även utan package. Det är honeymoon suite vi bokat ja. Kommer bli PERFEKT! :) Först är det ju 10% service som står till höger, sen var det någon mer avgift, min m2b ringde och kollade och det verkade stämma. Inte alls dyrt ändå, för oss i Sverige! Om man tittar på allt som ingår i paketet! (Nu kommer alla svara att det är dyrt för att vara på Bali - men det skiter jag i för det är det lyxigaste vi hittade :D)
  • Miss Biii
    Waldekranz skrev 2010-02-26 22:32:17 följande:
    Miss Bii, har du några tips på sådanan hotell?
    Jag gillar inte Nusa Dua.. känns för mkt charter o lite av det "riktiga" Bali, men MÅNGA åker dit på honeymoon! Men är man ute efter enbart lyxhotell kan man ju betala en halv förmögenhet och bo på Bulgare hotels & resorts, det är ju lyx som inte finns att få i sverige. Men om man inte ska ta i så mkt så finns det många fina hotell i området Seminyak. Tex Anantara Resort & SPA.

Men om du är som mig, som vill se det enuina och vackra Bali och leva nära folket och tycker att mat o dryck och naturen är lyx så tycker jag, som jag sagt i mååånga trådar tidigare, att ni ska åka ut till Gili Islands...
  • Waldekranz

Miss Bii vi vill ha ut mys och avskildhet först och främst sen kanske några dagars "liv" och shopping.

• bobods

Det ska sägas att vi bara ska bo på nusa dua en vecka, resten av smekmånaden ska spenderas ute på bali - som ubud, gili air, och åka runt norra delen av ön. Dessutom har vi tänkt att ta minst en tur varje dag ut ur nusa dua. Har hört att det ska vara lätt att få tag i blåtaxi!

• Waldekranz

Bobods, tror att du misstolkat mig totalt, du behöver inte alls försvara dig jag tycker det verkar fantastiskt ska oxå boka. ville bara ha lite hjälp med några frågor.

Svar på tråden bröllopsresa bali