Inlägg från: gonzor83 |Visa alla inlägg
  • gonzor83

Azorerna?

Grattis säger jag bara! Vi förlovade oss där augusti 2007. Den vackraste platsen jag någonsin varit på, himelskt! Åkte med Solresor och bodde på ett fyrstjärningt hotell som heter Royal Garden, kan jag varmt rekomendera!

• gonzor83

Vi var där en vecka. Jag tycker absolut ni skall ta en val- och delfinsafari, superhäftigt, vi hoppade till och med i vattnet där delfinerna var! Jag tycker även ni skall åka på så många utflykter kring ön som möjligt (själva eller med solresor), självklart måste man se tvillingsjöarna (tror jag de kallas) och vi älskade Edens lustgård. Det enda man skall tänka på är att det inte finns så jättemycket resaturanger. Vi hittade en som sköttes av högskolestudenter som läste till kockar och servitriser och sånt, kommer verkligen inte ihåg vad den hette. Men den ligger längs med strandpromenaden, urmysig och världens bästa service med underbart god mat!

• gonzor83

Nej, var inte det vi åkte, men låter ju bra! vi åkte i mitten av augusti, då det skall vara högsäsong. Det är bara det ni skall vara beredda på, att vädret inte alltid är på ens sida där tydligen. Jag har hört supermånga som haft dåligt väder under sin semester på Azorerna. Vi hade dock otrolig tur och hade vackert väder varje dag utom en och då körde vi lite shopping i typ det enda shoppingcentrumet.

• gonzor83

Klart man skall se det positiva!
    Maten var bra, helt ok. som sagt gillade vi den där restaurangen som sköttes av studenter, där var det bäst mat enl. oss. Inget otroligt gott för övrigt, men helt ok! Priset.. ja, jag har för mig att det var typ som i Sverigee...

Svar på tråden Azorerna?