• Moviegirl

Är jag en egoist?

Jag brukar skriva här för jag får så goda råd och blir väl bemött då nu kommer en ny fråga

Jag är ju 46 år och sambo med en på 45 år fd alkoholist som slutat dricka för 6 mån sen och går nu hos en terapeut och tar antabus.Vi har levt ihopa i 18 mån och är förlovade.
    Jag har en dröm sen liten att få ha en kennel men min man tycker det räcker med 2 hundar som vi har men vi kan ej avla på dom för dom ahr dåliga höfter så jag vill köpa in en ny men han vill ej.Allting skall vara på hans vilkor och han styr allt annars surar han som en barnunge.Så skall man skippa sina drömmar och lyda honom?Han säger han älskar mig men jag tycker att han visar det dåligt i handling.Han jobbar hel dagen och jag går hemma och vi ser aldrig tv ihopa knappt eller något annat för han vill se sina program och jag mina.
    jag sköter hundar och häst medans han vilar eller spelar golf och tennis vilket är hans drömmar och jag sätter aldrig emot honom på det.
    Han vill inte gifta sig för han säger att han vet att då förstörs förhåålandet när man gifter sig .
    jag vill gifta mig fast jag varit gift en gång innan.Han aldrig.han har aldrig varit förlovad vilket vi är nu.Han umgås med sådana som är yngre än honom själv som är 24 år och omogna.En speciellt som inbillar han en massa saker och han den personen är själv en kriminell och bor ihop med en som strippar på nätet för pengar.Äckligt.
    det är hans hus så jag kan ej göra som jag vill och jag vill köpa in en ny hund från bra blodslinjer.det är min dröm.
    Sen en gång förra året hade jag en foderhäst tillsammans med hans dotter och dom som ägde hästen ansåg att jag skulle ha huvudansaret men då blev hon ledsen och ringde pappa och grät och då blev ahn förbannad på mig.Då hade hennes mamma och syster ridit på hästen vilket dom ej fick och då skällde han ut mig för att jag motsatte mig detta och sa att jag var en dålig ryttarinna och att det var en dröm att se dom andre rida för jag kunde ej ochd etta sårade mig mycket.
    Hon som ägde hästen var massör och utbildad psykoterapuet och hon sa att den mannen älskar dig ej.Han skulle ha tagit parti för mig ej dom.'

han är så rädd om sitt rykte för vi bor i en liten by och jag anser att är man känd som alkoholist så hur kan man då vara rädd om sitt rykte?
    Vad gör man?Hur ser ni på detta?

• Svar på tråden Är jag en egoist?
  • Happypuppy

Jag vill inte låta elak, men jag tycker du ska ta ditt pick och pack och flytta. Det är ju uppenbart att han inte älskar dig. I ett förhållande är det oerhör viktigt att kunna kompromissa, vilket han uppenbarligen inte har en aning om hur man gör.

Jag vet också att det kan vara ett svårt beslut om du älskar honom. Har en kompis som är i liknande situation. Våra gemensamma vänner säger åt henne gång på gång att dumpa killen, men jag har insett att det spelar ingen roll vad vi säger längre för hon kommer göra vad hon vill ändå. Killen är lätt alkolist, tysk och de bråkar nästan jämt när vi är ute allihop.

Jag tror du måste ta en ordentlig funderare på vad DU vill. Bara för att du är 46 innebär det inte att du måste nöja dig(?) med honom. Det finns säkert någon därute som är betydligt bättre för dig.

Hoppas det löser sig för dig. Jag håller tummarna.
    Uppdatera gärna och säg hur det går =)

• say yes

men har inte du ställt exakt samma fråga här innan?? Då fick du väl svar? Varför ställa samma fråga igen då??

• Moviegirl

NEJ

Jag har inte ställt samma fråga innan,Jag frågar om jag skall förverkliga min dröm eller strunta i den?

• say yes

hmm...jag känner igen den här historien så väl. Konstigt...

• say yes

men snälla, det fattar du väl? att han inte är bra för dig och att du skall försöka förverkliga din dröm.

• shakynose

Lämna honom! Oavsett om han eller du eller ingen har rätt i de frågor som ni verkar vara osams om, så verkar det ju inte som att du får en chans här. Du kom inte till världen för att göra HONOM lycklig och trygg genom att offra dina drömmar!

• Sebastiána

Jag håller med. Lämna killen och förverkliga din dröm! DU KLARAR DET! Vad för du ut av att vara tillsammans med honom? Om du stuntar i honom och istället kämpar för att förverkliga din dröm och startar en kennel kommer det säkert leda till att du träffar en ny man den vägen. Kanske en med samma intressen/värderingar. DU ÄR VÄRD DET!!!

Stor lyckospark!

• Sebastiána

= du är INTE en egoist!

• Novem

Lämna honom, du kan inte låta en annan människa ha så stor makt över ditt liv, han måste väl ha vetat redan innan ni flyttade ihop vilka drömmar du har? Om han tycker sig ha rätt till sina drömmar men dina inte är värda att infria så är det han som är egoistisk.

Din fästman verkar verkligen inte tänkta längre än näsan räcker, tänker på situationen med hästen. Det är väl inte ditt fel att hästens ägare vill att du tar huvudansvar eller att h*n inte vill att någon annan än du och din sambos dotter rider den?!

Vet inte om jag har lite väl kort stubin, men jag hade inte varit nådig om min m2b betett sig så. Som tur är vet han bättre än så (jag blir deprimerad och får ångestattacker med kortare mellanrum utan mina djur)och han skulle bara våga ta ifrån mig mina drömmar!

Bara för att man träffar någon skall man inte behöva förändra sina drömmar mot sin vilja! Du är inte det minsta egoistisk!

• Moviegirl

Tack för all råd och jag tar till mig allt ni säger och mina föräldrar säger att jag är för snäll och alltid varit tyvärr.Blivit misshandlad i 2 förhållande men stannade i 10 år resp 7 år där.min nuvarnade han säger att det räcker med 2 hundar och att det skall skötas och då menar han att jag skall ut och aktivera dom 2 timmar varje dag ochs trunta i allt annat.Dom är som mina barn och jag älskar denna ras men det är inag småhundar utan stora.han tycker en skulle räcka om han fick bestämma.Men jag vill gärna ha flera ahhahah om man kan.vet en som har 6 st men 4 st skulle jag kunna tänka mig.men jag älskar honom tyvärr för mycket för han är speciell för han är helt emot otrohet precis som jag eftersom vi båda blivit bedragna och det ironiksa är att han får ha kontakt med sitt ex men ej jag för han rä så svartsjuk.han får göra allt men om jag skall något så är jag otrogen påstår han.Sjukligt svartsjuk är han.jag vågar knappt sitta vid datorn och skulle en hund råka kissa inne så blir han rasande och jag får panikånngest .jag blir rädd och jag äter mediciner mot detta.

Svar på tråden Är jag en egoist?