Är jag en egoist?
Jag brukar skriva här för jag får så goda råd och blir väl bemött då nu kommer en ny fråga
Jag är ju 46 år och sambo med en på 45 år fd alkoholist som slutat dricka för 6 mån sen och går nu hos en terapeut och tar antabus.Vi har levt ihopa i 18 mån och är förlovade.
Jag har en dröm sen liten att få ha en kennel men min man tycker det räcker med 2 hundar som vi har men vi kan ej avla på dom för dom ahr dåliga höfter så jag vill köpa in en ny men han vill ej.Allting skall vara på hans vilkor och han styr allt annars surar han som en barnunge.Så skall man skippa sina drömmar och lyda honom?Han säger han älskar mig men jag tycker att han visar det dåligt i handling.Han jobbar hel dagen och jag går hemma och vi ser aldrig tv ihopa knappt eller något annat för han vill se sina program och jag mina.
jag sköter hundar och häst medans han vilar eller spelar golf och tennis vilket är hans drömmar och jag sätter aldrig emot honom på det.
Han vill inte gifta sig för han säger att han vet att då förstörs förhåålandet när man gifter sig .
jag vill gifta mig fast jag varit gift en gång innan.Han aldrig.han har aldrig varit förlovad vilket vi är nu.Han umgås med sådana som är yngre än honom själv som är 24 år och omogna.En speciellt som inbillar han en massa saker och han den personen är själv en kriminell och bor ihop med en som strippar på nätet för pengar.Äckligt.
det är hans hus så jag kan ej göra som jag vill och jag vill köpa in en ny hund från bra blodslinjer.det är min dröm.
Sen en gång förra året hade jag en foderhäst tillsammans med hans dotter och dom som ägde hästen ansåg att jag skulle ha huvudansaret men då blev hon ledsen och ringde pappa och grät och då blev ahn förbannad på mig.Då hade hennes mamma och syster ridit på hästen vilket dom ej fick och då skällde han ut mig för att jag motsatte mig detta och sa att jag var en dålig ryttarinna och att det var en dröm att se dom andre rida för jag kunde ej ochd etta sårade mig mycket.
Hon som ägde hästen var massör och utbildad psykoterapuet och hon sa att den mannen älskar dig ej.Han skulle ha tagit parti för mig ej dom.'
han är så rädd om sitt rykte för vi bor i en liten by och jag anser att är man känd som alkoholist så hur kan man då vara rädd om sitt rykte?
Vad gör man?Hur ser ni på detta?