• Twid

När sätta O.s.a?

När skulle ni sätta O.s.a om brölloppet äger rum den 21 augusti?

Hoppas på snabba svar!! Och tips!

Tack!!

• Svar på tråden När sätta O.s.a?
  • Rufsas

Åh, det här vill jag också ha svar på.

När ska förresten ni skicka ut inbjudningarna?

• Cylt

Vad kul, vi gifter oss också 21:a augusti, kommer att sätta O.S.A. 15:e juni.
    När har ni tänkt skicka inbjudningarna?

• Rufsas

Vi gifter oss visserligen veckan efter... Men vi hade nog tänkt skicka inbjudningarna i början av april och OSA senast sista maj. är det för lång OSA-tid?

Vi har dock redan flaggat för de närmaste vilket datum som gäller.

• Cylt

Har ingen aning om vad som anses vara en rimlig tid, vi ska försöka få ut våra inbjudningar under mars. Tycker det känns lagom i mitten av juni, före semstrarna kickar in. Hehe, vi har inte flaggat för någon utöver närmaste familjen och brudföljet:P

• Plutten2010

Vi gifter oss 12 juni och kommer ha O.S.A-datum den 1 maj.
    Inbjudningarna kommer vi skicka under denna eller nästa vecka.

I planeringslistor skriver man att man skickar ut inbjudningarna 2 (tror jag) månader innan vigseln och O.S.A är 2-3 veckor innan.

Men allt beror väl (tycker jag iaf) på vad bl a cateringfirman/
    festlokalen har för tidsramar gällande att anmälda specialkost osv. Kan vara skönt att ha några veckor på sig om man ska fixa t ex vigselprogram osv själva också. Känns som att det kommer vara nog att göra ändå och stressa är väl inte det roligaste man kan göra innan bröllopet.. =)

• Rufsas
    Plutten2010 skrev 2010-02-15 13:31:57 följande:
    Känns som att det kommer vara nog att göra ändå och stressa är väl inte det roligaste man kan göra innan bröllopet.. =)
    Ja, speciellt som gifter oss precis efter sommaren. Man vill ju kunna njuta lite om det nu behagar att dyka upp sol exempelvis.
  • Plutten2010

Hu ja, bara vädret kommer generera stress för min del.. Tänk vad skönt att kunna ta det "lugnt" med resten då.. ; )

Rufsas skrev 2010-02-15 13:36:32 följande:
    Ja, speciellt som gifter oss precis efter sommaren. Man vill ju kunna njuta lite om det nu behagar att dyka upp sol exempelvis.
  • Twid

Tack för svar hade 15 juni i bakhuvudet faktiskt!så då får det bli!!! Vi kommer att skicka ut våra inbjudningar under mars! Kan vara tidigt men vi vill ha ut inbjudningarna innan alla företag kommer ut med semester listorna och släktingarna börjar boka in deras semester resor!!

• fibobs

Vi kommer att tala om/skicka inbjudningar till vårat bröllop nu i dagarna. Vi gifter oss den 28/8, dock i hemlighet ;o) Så det blir en inbjudan till Trädgårdsfest. Men då det är mycket i augusti, kräftskivor, giftemål och andra fester kanske, vill vi vara ute i god tid.
    osa blir nog lagom till midsommar, kanske en liten påminnelse innan dess.
    // fia

• Linda och Micke

Vi gifter oss också den 21 augusti!!

Vi kommer att skicka ut inbjudningarna i april och kommar att ha OSA 20 juni.

Lycka till!

Svar på tråden När sätta O.s.a?