När sätta O.s.a?
När skulle ni sätta O.s.a om brölloppet äger rum den 21 augusti?
Hoppas på snabba svar!! Och tips!
Tack!!
När skulle ni sätta O.s.a om brölloppet äger rum den 21 augusti?
Hoppas på snabba svar!! Och tips!
Tack!!
Vi tänker sätta OSA 3 månader innan bröllopet. Är det för långt i förväg?
Men OSA-tiden då (alltså veckorna från det att ni skickar ut inbjudan till dess att man måste OSA) - hur lång tid har ni då, ni som gifter er i mitten/slutet av augusti?
Jag ska gifta mig 14 augusti och skickar inbjudan redan nu eftersom jag vert att många bokar sina semestrar och resor nu OSA kommer vara två månader innan.
TYcker det är rimligt. Satt 4 veckor på vanliga fester, men detta är ingen vanlig fest.
Vi har OSA 4 månader före bröllopet, men då gifter vi oss utomlands också och har MASSOR att planera. Dessutom ska ju både flygresa och boende till alla gäster bokas så man behöver ju tid :)
Vi gifter oss den 7 augusti, skickade ut inbjudan förra veckan och sista dag att osa är den 1 juni. Vill också att inbjudan ska komma ut innan folk planerat sin semester så att så många som möjligt kan komma (har inte skickat ut något save the date kort).
Gifter oss 4 september tror det står 1 juli på inbjudan ca 2 månader alltså. Har beställ inbjudningskorten som borde komma om ca 1 vecka och dom kommer nog skickas rätt fort har hemlighållt våra planer nu i 3 månader och jag vill bara få skrika ut och berätta för mina vänner nu nu nu!!!
Vi skickar inga save the date kort så då gör det väl inget om inbjudnigarna kommer lite tidigt???
Vi kommer att ha osa en månad innan. Vi vet ungefär vilka som kommer ändå, för de är så nära, plus att de flesta bor i närheten.
Oh shit! 3 månader innan??? Oj oj, nu ligger vi efter!!! Tänkte ha osa till den 11e juni och skicka korten i början av april och vårt bröllop är den 7e augusti.....Då måste dom iväg nu ju för tusan....nu fick jag bråttom! Tur att inbjudningarna är klara, bara infobladet som måste skrivas klart :) Tur jag gick in o läste här....*pust*
Hej, jag vill bara säga som jag sa i en annan OSA-tråd att det är självklart upp till brudparet att sätta sina OSA-datum och att dom känner sina gäster bäst, men om sista svarsdag är 3 månader innan bröllopet får man nästan räkna med att folk känner sig tvingade att tacka nej eftersom dom ännu inte vet om dom kan, eller att dom tackar ja men blir tvungna att ändra sig senare. Många vet nämligen inte hur sina jobbscheman kommer se ut eller om någon kan ha barnen en helg 3 månader fram i tiden. Blir därför inte arg på gäster som tackar nej utan en särskild orsak, eller om man måste ändra sig efter sista OSA-datum.
Lycka till!
Håller med darkHorse. 3 månader är oceaner av tid i förväg för vissa, som jag - som bara vet hur jag jobbar fem veckor i förväg i värsta fall. Jag hade alltså blivit tvungen att tacka nej till ett sånt bröllop.
3 månader ... nej, nej, Det är alldeles för lång tid. Det tar inte 3 MÅNADER att göra en bordsplacering. Ge era gäster lite andrum för sjutton.