• Rufsas

När sätta O.s.a?

Åh, det här vill jag också ha svar på.

När ska förresten ni skicka ut inbjudningarna?

• Rufsas

Vi gifter oss visserligen veckan efter... Men vi hade nog tänkt skicka inbjudningarna i början av april och OSA senast sista maj. är det för lång OSA-tid?

Vi har dock redan flaggat för de närmaste vilket datum som gäller.

• Rufsas
    Plutten2010 skrev 2010-02-15 13:31:57 följande:
    Känns som att det kommer vara nog att göra ändå och stressa är väl inte det roligaste man kan göra innan bröllopet.. =)
    Ja, speciellt som gifter oss precis efter sommaren. Man vill ju kunna njuta lite om det nu behagar att dyka upp sol exempelvis.
  • Rufsas
    Sebastiána skrev 2010-02-15 14:59:15 följande:
    Vi tänker sätta OSA 3 månader innan bröllopet. Är det för långt i förväg?
    Vi hade också tänkt oss något sådant.
    Mest för att jag inte vill ha alltför lång osa-tid. Hur tänker ni andra kring det? jag menar att ju mer tid man ger alla att svara, desto fler som kommer att glömma om de svarat eller inte alt. glömma bort att svara.
  • Rufsas
    Martinaa skrev 2010-02-15 15:13:22 följande:
    Oj, ja det tycker jag var väldigt tidigt! Vi satte osa drygt en månad innan (fem veckor).
    Men då betyder det att man måste fixa allt på fem veckor. Samtidigt som man har ett jobb att gå till. Det kommer dessvärre inte att fungera för mig alls. Och att ha ett OSA-datum mitt i sommaren känns konstigt. Eller är det bara jag som tänker så?
  • Rufsas

Men OSA-tiden då (alltså veckorna från det att ni skickar ut inbjudan till dess att man måste OSA) - hur lång tid har ni då, ni som gifter er i mitten/slutet av augusti?

Svar på tråden När sätta O.s.a?