Inlägg från: Berri |Visa alla inlägg
  • Berri

bali , hjälp!

HEJ

Jag och min blivande planerar och åka till Bali, vi har länge varit inne på och bo på Nusa Dua eftersom jag har hört att det är ett trevligt område. Vi trodde att det var max 10 km från Kuta( tydligen så händer allt där) men det vissar sig att det är ca 16-25 km ditt. Vi är ett par som tycker om och ha liv runt om kring oss men har hört att kuta är väldigt livligt,
    Vi ha bra hotell och fin strand och vara lite avlägsen från andra men samtidigt ha det nära till de ställen där det händer saker.

Min fråga har någon varit i bali förut? Såfall vart bodde nu kuta eller på nusa doa? Och hur långt är det mellan kuta och nusa?

Är tacksam för era svar !

• Svar på tråden bali , hjälp!
  • Berri

Hej, tack så mycket för svaret !

Eftersom du har bott i Nusa dua, undrar jag hur shoppingen är där? Är det så att man måste åka hela tiden till Kuta för och besöka butiker mm, har inte nusa någon typ av aktivteter på kvällarna? Sen undrar jag hur långt bort är Nusa Dua från andra ställen, typ markander osv?

Jag har föresten hittat billigt hotell 22 tusen för oss två med frukost, de hotellet har allt vi vill ha, gym, fina pooler ect.

Men vi blev osäker på om vi vill hela tiden ta taxi till kuta, vilket vi kommer göra varje kväll om inte Nusa Dua har något och erbjuda. Men ditt svar hjälpt rätt så mycket =)

• Berri

O vad kul ! Vart ska ni bo och när åker ni?

• Berri

jaha vad kul, vi gifter oss 3 april och ska boka flyg till 6 april, men vi tänker boka dessa dagar. men vi är osäkra på vart vi ska bo det e därför jag haröppnat forumet här :D

• Berri

Vad kul att du skriver här..

Hur långt är Nusa dua till aktiveter till skillnad av Sanur, kuta? vi vill gärna njuta av marknaden där, shopping, djungellivet ect. ?

• Berri

kul att fler ska åka !

him hur gör ni som bokar bara boende någon natt och fixar sen boende på adnra hotell? för jag är verkligden dålig på det, men vi kanske borde boka någon dag på ett hotell och sen på plats boka boende någon annan stans? jätteförvirrande det här

• Berri

Kul att det e fler som ska åka ditt:D

• Berri

jaha vad kul !! Var ni besökte nusa dua då ?

Jag vill så fort som möjligt boka billjeter, men vi tittar på supertravel och kan faktist inte hitta bra hotell på den hemsida som är på kuta, andra resebolag som vi kan titta på för och få ett bra hotell mitt i smeten?

• Berri

Tack alla för era svar !

Jag har nu bokat till sanur, jätte konstigt , för vi har hela tiden varit inne på och boka till Nusa doa, men men nu har vi gjort det, dels för att sanur verkar vara nära markander, shopping och kuta, men vi kommer åka till nusa doa och se deras stränder, så vi vet vad vi har missat, och sen så sa min blivande att vi ska ju göra massa aktivter så vi kommer inte hålla oss till sanur hela tiden, vi kommer åka på djungelsafari, åka massa vattensporter, besäka tempel åka till de tre öarna som alla har pratat om, och allt som går och göra

baliwww.com/hotel/hotel_detail/overview/750/2010-02-12/3/1.html

hotellet vi boka, den är helt okej, =)

Svar på tråden bali , hjälp!