bali , hjälp!
Jag var på Bali i våras, UNDERBAR ö =) Vi bodde i Kuta och där var det livat men då bodde vi mitt i smeten. Vet att även par åker och bor i Kuta och trivs. Jag rekomenderar verkligen att åka runt på ön. Vi fick en privat taxi och betalade 20 dollar för hela dagen, dö åkte vi upp till vulkanen ubud medmera, supervackert! Obs räkna isf med extra småkostnader som inträde och avgifter för att åka upp på vägen för att se vulkanen och så.
Ang vaccination så tog vi twinrix och någon slags magmedicin man köper som två små "shots" man ska dricka men vi var ute i tre månader totalt. Vi besökte aldrig lombok eftersom de rekomenderade att man skall äta malariamedicin när man är där och vi hade hört så mycket tråkiga biverkningar vi inte ville riskera. Däremot åkte några kompisar till en ö som heter Gilli och då reser man igenom lombock, gilli ska ha varit sagolikt!
Lycka till allihop och missa som sagt inte att åka runt på ön, både söderut och norrut till lavastränderna (Lovina ska vara otroligt fint sägs det).