Inlägg från: MissieA |Visa alla inlägg
  • MissieA

bali , hjälp!

Vi spenderade vår smekmånad på Bali i juli -09. Vi blev helt förälskade i ön. Vi bodde i Kuta, fast inte mitt i smeten så det var skönt. Stranden var jättefin när vi var där, dock väldigt höga vågor. Vi träffade på många från australien, tyskland och japan men även en helt del svenskar.

Även jag tipsar er om att åka runt på ön och se hur vacker den är. Vi åkte bland annat till Lovina (norra kusten) och åkte ut i små båtar för att se delfiner i soluppgången. Sen besökte vi även Git Git vattenfallet, tempel bl.a. Tanah Lot som ligger precis vid vattnet) och lokala marknader.

Kan skicka några bilder om det är någon som är intresserad

• MissieA
    Berri skrev 2010-02-18 07:42:28 följande:
    MissieA: alla här skriver att man ska åka runt ön och det kommer vi mer än gärna, föreslår ni att man ska åka taxi en hel dag eller flera dagar och betala någon privat eller ska man åka med guid kan tänka mig att det tar mycket mer betalt, fast ändå billigt.?
    Vi åkte med Ving och åkte med deras guide till Lovina. Men vi åkte även runt med privat taxi till ställen som var lite närmare Kuta. Båda alternativen var billiga, men det viktiga är att ni litar på den ni åker med. Det finns många taxichaufförer så fråga runt om pris först. Sen så brukar hotellen även ha goda kontakter med taxichaufförer som de kan rekomendera. Vi lärde känna några svenskar som vi gjorde några utflykter med och delade alltså resekostnaderna, ett bra förslag. Man behöver ju inte vara med varandra hela tiden men det blir billigare.

Man ska inte pruta i de stora shoppingcentrum eller några butiker som redan har fasta priser. Sen måste ni även gå på massage för det är väldigt billigt och de är super duktiga.
  • MissieA
    Tokisen skrev 2010-02-18 22:02:08 följande:
    I Thaimassage använder dem hela kroppen och använder gärna sina armbågar så hela min rygg va full av blåmärken.Jag ser oxå fram emot allt, framför allt värmen.Du får rapportera när ni kommit hem vad ni tyckte va bra och så.
    Nej, den var verkligen inte som thaimassage. Det finns massor med små spa runt om i stan som masserar, gör manikyr osv för billig peng men de är inte så rena av sig så mitt tips är att ni betalar lite mer (men ändå jättebilligt)på något hotell. Vi fick fotbad, bodyscrub, helkroppsmassage, ett avslappnade rosbad & mat för 1000 kr/par på ett väldigt exclusivt spa på vårt hotell.

Fråga bara om det är något mer ni undrar Lägger in några bilder i mitt galleri så ni kan se vad som väntar er hehe
  • MissieA

Tack så mkt Såg att ni gifter er i maj, snart är det dags. Jag har lagt ut några bilder nu, lägger in fler imorgon från den andra datan.

• MissieA

Din bukett kommer bli jättefin, och orchideer lyser upp buketter Du får lägga in fler bilder efter bröllopet. Nää, nu är jag nog trött. Tänkte april men skrev maj , kanske för att vi gifte oss i maj haha.

När åker ni till bali? Vilket hotell ska ni bo på?

• MissieA
    Berri skrev 2010-03-26 08:29:05 följande:
    Hellu glada brudar eller blivande brudar ! har någon av er varit i Bali början av April? för jag är orolig att det inte kommer vara 30 grader allfall första veckan som det står på alla hemsidor om bali under april !
    Vi var där i juni, men min svåger & hans fru var där i december, och tom då var det 30 grader varmt bara att det var mulet några dagar. En bartender vi lärde känna berättade att det var ca 30 grader året om :) så det ska ni inte oroa er för.
  • MissieA
    Maxiander skrev 2010-03-27 09:53:11 följande:
    En tråd som passar min blivande man! Han har riktig Bali-koll.Nu ska vi till Skansen men han skriver lite tips senare ikväll.Skulle också vilja åka till Bali på smekmånad men vi vill åka till ett ställe som är nytt för oss båda. Inte så lätt när vi båda två älskar att resa och både rest och bott både här och där runt om i världen. Någon som har tips på nått udda ställe som man aldrig tänkt på att resa till men borde besöka?www.maxiander.se/
    Jag har inte varit där men har hört så bra saker om Aruba. Sen har ni Maldiverna också och dubai.

Vilka länder tycker du att man bör besöka Vilka är dina favorit platser?
Svar på tråden bali , hjälp!