Inlägg från: Berri |Visa alla inlägg
  • Berri

bali , hjälp!

Källerudd, vad kul ! synd att vi inte åker samtidigt , haha man kunde ha hjälpt varandra där borta, hört att det kryllar av massa japaner, kineser, amerikaner och att det inte är lika mycket svenskar, normän ect där, utan det är mer deras "grekland" men kul ska det bli och åka ditt, och det känns så himla skönt o ha bokat nu !! :D någon dagar efter bröllopet åker vi till BALI:D

Näsbo !! Grattis vad kul att du har hittat din man där !
    Tack så mycket för tipsen när det närmar sig ska jag göra en "to do lista" saker som vi ska göra och shoppa! ser mycket fram emot shoppingen, går det och hitta äkta pärhalsband och sånt där nere?

• Berri

nikitakatt : oo så kul när ni skriver så längtar jag så mycket till vår resa som kommer ta oss 23h ditt :( hehe men vi har planerat allt så vi inte blir rastlösa !, vart är det man ska shoppa? har det stora shoppingcenter som går och pruta eller är det bara på marknaderna och utomhus butikerna? :D

jaha men vad kul att det det är många svenskar hade för mig att det inte fanns så många skandinaver där, ,

MissieA: alla här skriver att man ska åka runt ön och det kommer vi mer än gärna, föreslår ni att man ska åka taxi en hel dag eller flera dagar och betala någon privat eller ska man åka med guid kan tänka mig att det tar mycket mer betalt, fast ändå billigt.?

Måste dra iväg till jobbet nu, tack för era svar !

• Berri

hehe stackaren ! hur gick det till blåmärken? det verka ha tagit i jätte hårt !

o så kul det ska bli med massa manikyr och massa massage, god mat, shopping, värme ect :D

Bra och vet att man inte kan pruta i butiker det skulle annars vara pinsamt om man försökte pruta.

Tack alla snälla som har svarat.

• Berri

Självklart..dock så är det lite mer än en månad kvar :D hehe ska först åka till Istanbul på tisdag :D så har den resan och se fram emot.

• Berri

OOO såå härligt med massage !! :D jag ska titta på dina bilder nu på en gång =)

• Berri

o vilka härliga bilder du har !! din handbukett påminner om den jag har beställt, jätte fin !!

• Berri

hehe ojj står det maj? det var planerat till maj men det blev april, festlokalen vi vill gifta oss var fullbokat så vi tog första helgen i april :D

Lägger upp bild på min handbukett nu =)

• Berri

Ja så kan det vara, däremot står det att vi blev tillsammans maj månad. vi åker tre dagar efter bröllopet, vi ville helst åka så fort som möjligt men skulle vi åka någon dag innan skulle vi betala ca 8-9 tusen mer ! för samma hotell och allt. Men tre dagar är lagom det med, vi måste kunna återhämta oss hehe,

Men in bukett ska ha vita nyanser =)

• Berri

Hellu glada brudar eller blivande brudar ! har någon av er varit i Bali början av April? för jag är orolig att det inte kommer vara 30 grader allfall första veckan som det står på alla hemsidor om bali under april !

• Berri

Tack MissieA, jag hade tydligen tittat fel..sökte jag bali sanur så visade det sig helt andra härliga prognoser !

• Berri

Tack för alla era tips !! Imorgon gäller det !! Imorgon gifter vi oss och sen är det bali !! :D

• Berri

kommer komma med mer uppdatering senare när jag har mer tid och har fått internet hem !! men allt var underbart i BALI....dock ingen bra shopping men allt annat var super, varmt och skönt och regn ja det kunde man inte vara utan det regna varje dag men det gjorde inget för det var varmt ändå ...

• Berri

Jag kan varmt rekommendera Bali! Det är en jätte mysig ö,  vi bode på sanur och där var det lungt och mysigt, fanns mycket aktiviteter välja på stranden, så som jetski, padlning ect.  När vi ville ha det livligt åkte vi till Kuta, där fanns det fler butiker och resturanger och mycket mer folk.  Shoppingen är dock inte det bästa. Folket där är mycket trevliga och snälla, alla vill hjälpa till. Men ibland var det jobbigt och gå förbi försäljare som hela tiden försökte få in en i deras butiker. Vi kunde äta lyxigt för 60 kr för oss båda då med dricka. ibland åt man för över 100 kr och då är det "jätte" dyrt för folket där.

Skulle vilja åka ditt igen och kommer nog göra det i framtiden.

• Berri

Du behöver inte packa ner så mycket ! dock så regnade det varje natt där och tre sista dagarna regnade det hela tiden, men det var ju i april månad, tror inte att det kommer regna så mycket nu ! ta med dig solskydds faktor och ett par bikinis sen är det bara och njuta av semestern !

• Berri

dock glöm inte idrotts skona, om ni vill åka runt i djungeln, se vulkan ect är det bra och ha ha med sig stabila skor. 

Svar på tråden bali , hjälp!