I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
*brummar och sladdar in på motorcykel men undviker att trilla av all snön som kommer*
Har varit och hälsat på mina paprikor i Polen ett par dagar. Trevligt att komma iväg lite ibland och umgås med sina kollegor.
Besöket i tisdags på kliniken gick bra maken börjar allt mer förstå vad som väntar och tycker att det känns nervös eftersom detta ev (med betoning på eventuellt!!) kan innebära en liten knodd om 9 månader. Allt såg bra ut vid UL och vi ska göra den korta metoden som innebär sprutor från dag 2 i 2 veckor, sedan äp och test om ytterligare 16 dagar dvs i början av april vet vi resultatet (vill INTE hoppas för mycket). Maken engagerades i att sätta sprutorna i magen på mig eftersom jag inte är vän med nålar *huuuuuuu*
Många känslor som kommer fram och ångest över hur det ska gå......detta blandat med ångest om vi ska köpa hus i min jobbhåla (har varit på en visning) eller där vi bor nu. I jobbhålan kommer vi närmare bådas familjer (och makens 3 bröder som vi umgås mycket med) och en del vänner men vi får lite längre till de vänner som vi har här nere dvs de som vi umgås varje vecka med. Vi hade samma diskussion när vi köpte radhuset här nere om vi skulle bo i H där jag jobbar eller här där vi bor nu. Att vi hamnade där vi bor nu beror egentligen endast på att ett par av våra vänner köpte hus här *varför kan man inte spå i framtiden om vad som är bäst*