• Heloise

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

Smyger in i tråden jag med.
    Känner att jag är redo för en jag-vill-ha-barn-tråd på allvar, efter en 5 månaders bebisverkstad.

Min mens har bytt cykel och bara varit allmänt jobbig de senaste månaderna, så det har väl inte ens blivit några försök trots att vi "försökt". Men om en vecka borde det vara dags för ÄL( hoppas jag). Jag ringde gyn för en dryg vecka sen och då talade sköterskan glatt om för mig att jag kanske inte hade ÄL och då kan man ju inte bli gravid. No shit Sherlock!
    Jag var/ är lite orolig över att jag aldrig fått nått utslag på ÄL stickorna, trots flera månaders testande. Men den här månaden struntar jag i stickorna och försöker gå på magkänslan!

Sen var jag så nyfiken på hur det går för blomman, och alla er andra. Det är dags att komma ut ur garderoben Om ni är öppna för fler bebissugna dvs

• Heloise
    Hvidbrud skrev 2010-03-23 12:39:19 följande:
    HHej Heloise! Välkommen i tråden! Vi brukar (eller jag..) kolla "kletet" istället för stickor. Dt har funkat hittills. ÄL när kletet är trådigt/äggviteaktigt....
    Ja jag försökte med det, men jag kan inte påstå att jag märkte någon skillnad på "kletet" heller. Men jag har kanske inte haft ÄL eftersom min mens har varit helt rubbad. Cykler mellan 19 och 39 dagar. Fast nu verkar de har ordnat upp sig så jag ska göra "klet" koll den här månaden.
    Skickar massor med kramar till Daa och Ingis, usch vad hemskt för din syster och er familj, tur att de fått hjälp.
  • Heloise
    Sonja68 skrev 2010-03-23 12:53:23 följande:
    Åhh så underbart :) Kan man inte stoppa in alla fem Världen behöver fler Blombarn ♥ på dig Blomman!
    Jag är med dig Sonja!
    Åh så underbart härligt!!
  • Heloise
    Sonja68 skrev 2010-03-23 12:51:48 följande:
    Heloise:Vilken käck sköterska då!! Va?!
    Jo hon var himla trevlig och käck; NOT. Inte undra på att kvinnor i Gävle väljer att gå till privat gyn...
    Men H bästa läkarkompisen, ska börja sin ST på gyn så fort hennes mammaledighet är över, då hoppas jag verkligen att hon styr upp det där!
  • Heloise

Wow trevlig tant på gyn! Ibland undrar man ju!
    Mig sa hon bara glatt till att har det inte tagit sig tills september så gör vi en utredning.

Jag ringde ju inte för att jag var orolig att jag inte blev med barn utan för att min mens var nästan 4 v sen. Men när jag la på så kastade jag mig på telefon till H och bombarderade henne med frågor om att inte ha ÄL etc.

• Heloise

Fru E skrev 2010-03-23 13:15:59 följande:

Heloise-äl stickorna kan luras med så du vet inte alla som får utslag.......men eftersom din cykel varierar så kraftigt så kan det vara äl som strular tex inte är tillräckligt stark eller så.
    Nej jag har hört det, därför struntar jag i dem för ett tag framöver!
    Jag håller verkligen tummarna för er,Fru E, jag har smygläst tråden ett tag
  • Heloise

Jag har en liten teori, fast det stämmer säkert inte, men man kan ju hoppas. Alla människor har en viss mängd tur, och eftersom jag inte använder min tur själv så måste jag ju lämpligtvis ge tur till andra människor.

Visst vore det härligt om det stämde!

• Heloise
    Ninnnis skrev 2010-03-23 14:20:24 följande:
    Glömde skriva att det är imorgon klockan 14 Blommis får tillbaks det befruktade guldägget *stoppar tillbaks huvudet i kvalitetsmanualen*
    Oh så spännande! Tack Ninnis för uppdateringarna! Och tack för välkomnandet och lycka till!
  • Heloise

Grattis Hvidis!

Blir så glad och får lite lyckotårar i ögonen när jag läser blommans inlägg!
    Här hålls det oxå både tummar, och tår, kissarna hjälper till de med!

Det borde börja närma sig ÄL för oss, men jag är ju bort nuförtiden att det känns som att fånga såpbubblor i en virvelvind! Ergo vi struntar i när ÄL borde eller inte borde vara och övar 3 ggr i veckan. Så när ÄL verkligen händer då är vi redo!

Jag är ett år yngre än Villemoa

• Heloise

Här är jag!

Ett stort rungande grattis till Ankan med man!

Två dagar tills bim och jag har en del symptom som jag inte haft tidigare som superduper ömma bröst, känns liksom som att jag har klämt bröstvårtorna i en bildörr eller nått. Inte alls vanliga mens-ömma bröst utan, mer rör-du-mina-bröst-så-dör-du-ömma. Sen har jag halsbränna, har haft det i flera dagar nu, vaknar av den på morgnarna. Men det sitter väl i huvudet antar jag.

Jag har precis upplevt det där som jag förut hört så många prata om men inte kunna relaterat till; " tänk inte på att bli gravid så ska du se att du blir det", mmm visst sörru.

Jag ska gå och ta en liten tupplur, eftersom jag varit vaken sen 6 imorse.

kram på er

• Heloise

Fru E skrev 2010-04-14 09:45:17 följande:

Hejja hejja Bruttan!!Tänk om en liten groda är ute nu Heloise-hur går det med BIM Lanovia-blä för sjukdom men kurera er duktigt så går det över snabbt!Blommis-det är såååååå skönt att ha sådana dagar där man tar sig tid till att göra det man vill = MÅ BRA! Speciellt så här under hela ivf-karusellen som startar många tankarDaa-hur känns det?
    Det går jättebra med BIM
    Fick ett stort fint blått pluss imorse!! Jag har lite svårt att fatta det än, satt och stirrade länge på testet, men nä det försvann inte utan det är ett pluss!!

Både Panzer och jag är överlyckliga och om allt går vägen så blir det en julbebbe
  • Heloise

Hvidis : jag funderar också på att köpa mbt skor, är de bra när man har ett stående jobb?

Undra hur det är med bruttan?

Jag känner mig lite borta, hur ska det här gå jag vill bara sitta och vara lycklig, men det går itne för jag måste skriva en låtsas jobb ansökan, 5år på Uni och det här är den sista kursen, helt otroligt. Jag har gjort meritförteckningen bara personligt brev kvar, tänkte återanvända ett som jag redan har skrivit!

• Heloise

Tack! Nu ska jag ta en powernap och sedan ska jag intill stan för en lunch med guddottern och hennes mamma!

• Heloise
    Hvidbrud skrev 2010-04-29 21:15:43 följande:
    Heloise: du kan få min första amningsbh i j-skål....
    Tack! Fast du du är mkt smalare än mig Jag är både fet och har stora tuttar, men det känns tryggt att veta att det inte är ngr problem att få tag på så "stora" kupor.

Jag hinner inte riktigt med er här inne, eftersom jag helst vill a: sova och b:skälla på folk.

Jag är som Michael Douglas i Falling Down ungefär, jag som brukar ha så jämt och fint humör. Jag vet att jag blir arg helt i onödan, men det spelar ingen roll, jag kan inte hejda mig, jag hoppas verkligen att jag får mindre psykopat drag ju längre fram vi kommer. Men är ni arg på nån som ni inte vill skälla på så är det bara att säga till, jag har inga problem att ta över ngn annans bråk

Annars är jag i v7 och mår primar, mår inte illa längre( hoppas det håller i sig), utan det är bara humöret och så en förlamande trötthet som är jobbigt. Det stretar, drar och gör stundtals ganska ont  i magen, men det skall vara så, sa min läkarkompis( när jag gråtande ringde kl 6 på morgonen) Magen är svullen, fast det göms nog i allt fett, bara jag som lägger märke till det, och så har jag som sagt var vuxit ur mina bh'ar, känns som om jag har belgian blue tuttar!

Spännande Leksi! Och kul med barnkläderna och lammen fru Sy.

• Heloise

Grattis Leksi och herr Leksi till sonen!{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_nalle}

• Heloise
    Daa skrev 2010-05-04 21:02:00 följande:
    Efter middagen idag fick vi ett plus. Nedan följer en liten uppsats om vad vi känner kring det (nu blir det mycket "vi"-prat, men vi har hunnit prata om det en del): Som de småbittra cyniker vi dessvärre blivit har vi svårt att tro att det ska gå bättre den här gången. Vi tror det när vi ser det att det blir en bebis och fram till dess kommer vi att känna en hel del oro, som det känns nu. Givetvis är vi glada och tacksamma över att den långa och jobbiga plusjakten vi (eller mest jag kanske) befarade tidigare i år inte blev lång alls och inte heller fullt så jobbig. I och med det här plusset går det framåt. Skulle det hemska hända oss igen, så blir det utredning. Då kan vi få svar om hur vi går vidare, om det är någon idé alls eller om vi ska lägga all energi på att försöka bli föräldrar på ett annat, också det underbart, sätt. Och får vi ett barn genom det här plusset är det underbart bortom all beskrivning. Jag är också tacksam över att det har gått så lätt att bli gravid genom allt det här. Men den känsla som överskuggar allt just för tillfället är mycket skum känsla av triumf. Jag är löjligt självbelåten över att ha gissat rätt.
    Grattis DAA och Herr Daa!!!!!!!!

Stora varma kramar till er båda!

• Heloise

Idag var jag på inskrivning, och det gick ju bra, väldigt trevlig BM och allt var bra utom en sak Blodsockret var på tok för högt, och jag ska på glukosbelastning redan på onsdag nästa vecka. Nu känner jag mig som den sämsta gravida i världen, hur kan jag göra så här mot bullen. Jag skulle ju så klart ha blivit smal och fin och sen försökt bli med barn.

Nu behöver det ju inte betyda grav-diabetes, men BM sa att det var högt för att vara så tidigt... jag har inga stora förhoppningar om att det inte skall vara det mao.

Nä nu ska jag gå och hormongrina och tycka att jag suger. Jag hade ju hoppats att det här skulle min grej liksom( vara gravid alltså).

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan