MUSSEL-TAKTIKEN
Det är alltså så den heter??
ÄNTLIGEN vet jag vad f-n det är.... här har jag skrikit att minsann sopar allt under mattan och sen stampar på det... och så är det musseltaktiken
Nä, Blomman, du är INTE ensam....nu var det ett tag sen det exploderade här, typ ett par veckor sen, men det är inte heller så förbannat lätt när man går hemma och maken har ett eget liv som man både vill vara delaktig i och lika mycket vill att han ska intressera sig för vad jag gör hemma.... vilket för tillfället känns som ingenting
Vilket ibland gör mig lite rädd också för Grodan kommer ju snart, och då är jag verkligen hemma heltid, fast med en massa mindre sömn och en busig tvååring och två äldre systrar som förvisso hjälper till, men däremellan bråkar så huset skakar och sen tröttnar jag och då blir det jordbävning... *ryser*
Fast nu är det som poletten trillat ner hos alla i huset att planering är Aoch O, inte för att jag är kontrollfreak utanför att vi ska kunna synka ihop oss och ffa, få EGEN tid ibland!
Musseltaktiken har också varit helt fantastiskt utnyttjad av maken efter hans mors begravning, helt plötligt är det som hon inte existerat, han har inte sagt ett knyst om henne.. tills jag en dag storgrät och undrade om han var helt sjuk ihuvudet som inte saknade mamma?? Jo... men jag ville inte besvära er med det...
jamen HALLÅ!!!! och du tror att ingen märker att du är som en igelkott ibland??
Barnen tycker du är läskig som har glömt din mamma och lilla vild pratar bara om farmor med mig...
Men sen en två veckor sådär så finns hon tack och lov med igen, idag skulle hon fyllt år och igår sa han att han saknade henne och var förbannad för att hon inte levde...
Då var det skönt att kramas!
Så i sommar när vi kommer ner till dig Blomman kan vi väl ringa efter Ingis så sätter vi de tre eremiterna i hönshuset så kan de stirra på varandra medans vi fikar
Förresten tog jag bort två tomtar, en ljuslykta med snöflingor och två te-burkar med tomtar på i förrgår... så lite tomtar till påsk hör till tycker jag
Skrålar med Ingis... toj hämtegummor gla i slåsen och kvastivastiga lura