Daa, jag tänkte på det häromdagen, att det egentligen "bara" OBS OBS notera hartassarna!!! är den där sorteringen din , Hvidis, Ankans och Villemoas kroppar har fått göra själva när befruktade embryon inte fått stanna.
För EA och mig blir det istället redan i labbskålen som det sorteras bort-kanske tom alla embryon ifall man har otur.
Ingen skulle ju drömma omm att sätt in ett embryo med tydliga fel och sedan hopppas att det skulle rätta till sig.
Och alla de befrukdade är ju lika mycket en början som de som givit pluss på stickan för någon på vanligt sätt. men det bara GÅR inte att låta sig tänka på dem och att de kasseras som att det skulle ha bliit ens barn.
Men däremot blir det ju en grälig sorg att det inget barn blev, ifall alla blir dåliga eller detsom sätts tillbaka inte fastnar.
När man kommer till det där labbstadiet tror jag man inser mer och mer vilken otrolig kropp man har. Kanske har just du otroligt lättbefruktade ägg. Då är det nog väldigt bra att din livmoder inte tillåter vad som helst att växa klart.
Hänger du med på mina tankegångar?
Jag menar SJÄLVKLART inte att du ska vara glad åt att du fick mf, det vet du. men just den här tanken runt vad som skulle blivit ens bebis var det jag reflekterade över när vi babblade om embryon hit och dit i den andra tråden.