I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
Blommis: tack för inlägget med vår-måsten-betraktelsen. Riktigt bra skrivet.
Blommis: tack för inlägget med vår-måsten-betraktelsen. Riktigt bra skrivet.
Du får vara försiktig med bilen.
Jenny, jag började formulera något, men så såg jag att Blommis har skrivit ungefär det jag tänkte fast bättre eftersom det baseras på erfarenhet och inte teorier.
Våra föräldrar vet hur det ligger till för oss. Vi har inte bett dem att inte fråga, men av någon anledning har det blivit så att de inte gör det.
Jenny står brud 090801 skrev 2010-03-09 18:35:40 följande:
Hej, Fru sy.
Håller med Blommis om bilden.
Hej, Villemoa. Hur har dagen varit?
Fru sy, hann du få min inboxning innan du bytte visningsnamn?
Det kan vara så att det just nu är jobbigare för dig, för det är ju i din kropp det händer. Du kanske har hunnit fundera och känna betydligt mer.
Rollerna blir lite knepiga. I vår situation har det förekommit någon enstaka gång att jag fått trösta min man när han varit ledsen över missfallen. Det står ganska klart, när vi pratat om det, att den som mått sämst av oss är jag. Ändå känns det som att han längtar mer efter barn än vad jag gör.
Jag har också undrat (och t o m varit lite irriterad) ibland varför han inte verkat lika ledsen som jag varit. Har kommit fram till att en av orsakern är det helt enkelt var jobbigare för mig än för honom, just för att jag inte kan koppla bort min kropp. Allt som händer i den känner jag och det påverkar mig.
Om du känner för det, så prata med din man, fråga hur han upplever det och berätta hur du upplever det.
Fru sy skrev 2010-03-09 19:39:30 följande:
Jag känner igen det där med att behöva dra ur saker. Det är bara att konstatera att man fungerar lite olika.
Hoppas ni får en fin kväll tillsammans.
Kram.
Fru E: hur har det gått? Hoppas att du mår bra... *kramar*