Jag vet att det är bra att vara lite tålmodig, och en del dagar känns det helt lugnt. Men sen ibland kommer det över mig igen. Och just nu börjar jag bli trött att vänta på min kropp, det är ju faktiskt nästan ett år sedan jag slutade med p-pillerna nu. Jag vill ju börja försöka bli gravid, räkna dagar... få BOM och sedan få ett + på stickan...
Visst vill jag helst att min kropp fattar själv, vill inte stoppa i mig massa tabletter. Men frågan är hur länge man skall vänta på att den fattar galoppen?!? Annars som du skriver Ninnis borde pergotime vara ett alternativ, men när jag funderar på det vet jag inte riktigt om jag är mogen för det heller... mycket tankar i huvudet helt enkelt... jag får se vad de säger och sedan ta och fundera och prata med mannen så får vi se vad som blir nästa steg...
Sen vet jag att jag är ganska ung och ha åren på min sida, men det gör ju inte att man längtar mindre. Bitvis iaf, ibland är jag ganska nöjd med det jag har just nu... Ahhhhhhh jag vet inte vad jag vill!! Vi vill ju ha barn men är jag verkligen mogen att få hjälp att bli gravid?!?
Ninnnis skrev 2010-03-02 15:01:52 följande:
Hoppas gyn kan hjälpa dig lite mer den här gången. Det står på Pergotime att om man inte har någon mens kan man ta dem när som helst i cykeln, eller något sånt. Det borde väl kunna vara ett alternativ?
[/citat]
passionsblomman skrev 2010-03-02 15:09:14 följande:
[citat]
Jag gissar att de med tanke på att du är så ung vill ge din kropp största möjligachans att själv rätta till sig innan man börjar pula på för mycket med allsköns medel.Hav tålamod är ju jäkligt lätt-och ganska irriterande att säga, en jag TROR att det är det bästa ett litet tag till ändå.