ingenjörsbruden skrev 2010-04-19 09:41:00 följande:
Blommis: härligt o höra om era grannar! O er trädgård.....ni är def rätt personer för att få ordning på den!
Tror du ja! Min sambo har egentligen fullständigt NOLL intresse av att jobba i trädgården. Tack och lov är en del av det som måste göras nu sådant där han ser snabba resultat och-inte att underskatta-känner sig STARK när han gör, typ sågar och släpar ris, eldar och grejar. Lite som att det han helst gör inne är dammsuger, för då ser han ju dammkorvarna åka iväg och hör hur det rasslar i slangen.
För egen del kan jag en del i teorin, men har egentligen aldrig gjort särskilt mycket av det, då vår förra tomt var mer av en naturtomt. Men jag VILL ju göra fint. Fast jädrar vad ont det blev i armarna. idag städar jag inne än så länge. Det är så skitigt att jag får skämmas. Nästa vecka kommer min mamma, min syster och hennes lilla tjej. Två av dem är allergiska och en av dem är pedant...jag vet inte vilket som blir värst!
Iallafall känns det som om jag skulle kunna städa och plocka varenda dag tills de kommer och ändå ha prylar överallt och så långt som till putsade fönster...ja det är bara att glömma.