Inlägg från: Sommarbrud2010 |Visa alla inlägg
  • Sommarbrud2010

Vilken tid ska vi välja för borgerlig vigsel?

Hej!

Undrar om nån kan råda mig angående vilken tid på dagen som vi ska välja för en borgerlig vigsel. Vigseln sker i parken till festlokalen så gästerna behöver inte förflytta sig mellan två ställen. Vill inte välja för tidig tid då det inte ska bli långtråkigt men inte heller en för sen tid då vi vill att bröllopsdagen ska bli så lång som möjligt - men rolig. :)
    Funderar på att välja kl.15 för vigsel. Vad tror ni, är det en lämplig tid? Vad har ni andra valt?
    Vi har tänkt fota oss före vigseln och efter vigseln blir det champagnemingel innan vi sätter oss till bords. Kan man komma på nått mer att göra innan middagen så man inte sätter sig till bords kl.17...?
    Tacksam för svar. =)

• Svar på tråden Vilken tid ska vi välja för borgerlig vigsel?
  • Sommarbrud2010

Tack för ditt svar Fibos. :)

• Sommarbrud2010

Megi: Svårt att välja den perfekta tiden. Personligen tycker jag att kl.17 blir för sent för oss då hela dagen har gått då men det är klart att vi inte heller vill att festen ska dö ut för tidigt.
    Försöker komma på om man kan klämma in nån "happening" efter vigsel och brudskål men innan middagen så det inte blir segt.

• Sommarbrud2010

Tack för era svar!

• Sommarbrud2010

Lillskoj: Det är exakt där skon klämmer. Vad ska man fylla tiden med? Jag gissar att vår vigsel kommer att ta ca 20-30 minuter och efter det ska vi ha en timmes champagnemingel i parken och förhoppningsvis någon/några som sjunger under detta. Vi har tänkt sätta oss till bord vid kl.18 så jag försöker komma på vad vi kan hitta på för våra gäster att göra efter mingel men innan middag. Svårt.

• Sommarbrud2010

Värt att tänka på SophiaM. Vill för allt i världen inte att gästerna får långtråkigt på vårt bröllop....

• Sommarbrud2010

Tack Fibos! =) Hoppas att ni kommer att få en underbar dag.

• Sommarbrud2010

Vi kommer att fota oss innan vigseln, dels för att inte lämna gästerna i en timme men också främst för att vi vill fotas i parken där vigseln och sedan minglet ska vara. Blir ju lite märkligt om vi går runt och posar och fotas medan gästerna ser på.:) Att det ska vara en sån svår nöt att knäcka; vad man kan hitta på för gästerna att göra mer än att mingla för att det inte ska bli så lång väntan till middagen. Funderar på att rigga upp en videokamera på stativ där gäster kan spela in hälsningar till oss om de vill. Tänkte att det kanske kunde vara kul.

Svar på tråden Vilken tid ska vi välja för borgerlig vigsel?