Inlägg från: fruMe |Visa alla inlägg
  • fruMe

Kryssning?

Vi flyger till Miami, sedan åker vi på kryssning med MCS 8 dagar. Ft Lauderdale, Bamuda o Bahamas och tillbaka till Ft Lauderdale. Sedan ska vi till Orlando. totalt är vi iväg 19 dagar!
    Längtar!!!!!

• fruMe

Härligt att se, det känns ju som att det kommer att bli "en inte allt för jobbig" semester!!!!! Åh, jag längtar! Vilken månad var ni iväg?

timonb2 skrev 2010-02-26 17:39:43 följande:
    Åhh... jag har vart på 2 kryssningar med royal C... kan rekomenderas varmt!! Och blir ännu bättre med lite tid före/efter i USA!!!De har jättebra utflykter att välja mellan om man vill göra lite roliga saker,,annars bara bada /sola /äta och slappa.... ( är kann att ALL mat ingår... och man behöver inte bläddra med pengar på båten ...)Kanon bra!! Tror jag har nåra bilder från "båten" i mitt galleri(starka bilder) ,för den som vill kika...
  • fruMe

Vi äker "sista" karibienkryssningen med MCS, innan båten går över till Europa för kryssningar i Medelhavet. (Vi kryssar 17-24 april)
    Orkansäsongen är juni-aug enl hon som bokade till oss på Resia, så det lär ju inte vara någon fara! (Det är alltså därför det inte går kryssningar i Karibien efter april med MCS...)

Vi får betala 11300 för två vuxna och 2 barn på 1 & 4 år. Då har vi valt insideshytt (pga klättrande 4 åring!!!!)
    Då ingår allt förutom dryck.
    Vi fick ge 16000 för flygbiljetter till miami. (2 vuxna+2 barn)

• fruMe

Men då är det säkert olika från rederi till rederi hur långt in på säsongen de kör.
    Känns som att ni kom över väldigt billiga flygbiljetter! Jag tyckte våra Köpenhamn-miami för 5800:-/pers var billiga men inget i jämförelse med era då!!!

15 5 2010 skrev 2010-02-28 11:02:29 följande:

båten äker den 23e maj. Vi tog en junior suite med balkong och jag bokade flyg + 4 nätter på 4 sjärnigt hotell i Miami. Själva kryssningen blev 22 000 kr (med skatt och förhandsbetalda dricks) för två och med hotell och flyg blev det sammanlagt ca 35 000 kr.
  • fruMe

ok, tack! Vi kryssar som sagt 17-24/4 och HOPPAS på fint väder!!!!

• fruMe

Okej! Jag kollar vaje dag nu och hoppas att dollarn går ner lite till jämfört med svenska kronan. Retar mig att vi inte köpte lite när den låg i 6.90...

Svar på tråden Kryssning?