Inlägg från: timonb2 |Visa alla inlägg
  • timonb2

Kryssning?

Åhh... jag har vart på 2 kryssningar med royal C... kan rekomenderas varmt!! Och blir ännu bättre med lite tid före/efter i USA!!!De har jättebra utflykter att välja mellan om man vill göra lite roliga saker,,annars bara bada /sola /äta och slappa.... ( är kann att ALL mat ingår... och man behöver inte bläddra med pengar på båten ...)
    Kanon bra!! Tror jag har nåra bilder från "båten" i mitt galleri(starka bilder) ,för den som vill kika...

• timonb2

1:a gången jag åkte var på hösten,,, typ slutet på september tror jag... då hade det precis vart orkan där ( tidigare än vanligt) påverkade oss på det sätt att vi fick byta ut ett av resemålen till Bahamas istället...( pga vattenståndet på den ö vi skulle åkt till). orkan säsongen är alltså på hösten och ska mycket till för att kryssnongar skall ställas in , ofta så byts rutten ut bara,,, de hade jättebra uppdatering på hemsidan om detta varje dag!!
    ANdra gångnen jag åkt var i slutet på mars, och då var vädret aningen "kyligare" och inte lika mycket högsäsong,,, men HELT underbart ändå---fick äntligen simma med mina delfiner i Jamaica -på min fördelsedag ;)

• timonb2

ni får säkert fint väder... hihi- med "kyligare" menas i detta fall typ 20-22 grader och växlande molnighet/sol tidvis.... på hösten var det snarare sol sol och sol ( ett enstaka moln) och typ 28-33grader :)

• timonb2

Vi har förbeställt vissa utflykter- sånna vi verkligen inte velat missa ( går ju at boka på båten-i mån av plats..) Är kanonenkelt att boka-görs via typ "text-tv" i hytten,,, knappar sig fram och ser vilka det finns plats kvar på... något "paket" av nåt slag har jag inte bokat ...

Svar på tråden Kryssning?