KatjaB skrev 2010-02-19 09:59:54 följande:
mm, det ena behöver ju dock inte utesluta det andra. När jag är på jobbet, då gör jag mitt bästa, umgås med mina jobbarkompisar som är supertrevliga och jag trivs riktigt bra. När jag kommer hem (kl 16.30) så lagar vi mat och barnen får vara med att hjälpa till, vi leker, umgås, hittar på saker både var för sig och som familj. Tycker vi har en rätt bra balans på att få till jobb, familjeliv och egentid. Malin och Joel skrev 2010-02-19 09:39:34 följande:
Nej jag tror ju inte att föräldrar som jobbar struntar i hem och barn
Men som jag vill hellre sköta om hemmet (och i framtiden förhoppningsvis en liten gård) än att jobba. För iaf jag har inte ork till mer än det allra nödvändigaste hemma när jag jobbar, disk blir varannan-var tredje dag, tvätt kanske var tredje vecka, städning ngn gång i månaden, storhandling är ett stressande måste som man får klämma in när tid finns (typ aldrig, istället småhandlar vi på vår lilla konsum typ varje dag)... Aldrig några långkok, bakar aldrig (jo sambon har gjort det ngn gång, sent på kvällen efter att ha skjutit på det i flera dagar när det inte är roligt längre utan ett måste).
Och då ska tilläggas att min sambo gör mer än hälften av arbetet här hemma, men han jobbar ju också heltid.
Och helt bortsett från ovanstående, så tycker jag helt enkelt inte om att jobba. Jag är en liten husmor i själv och hjärta tror jag