GI-viktkoll eller Viktklubb, vilket rekommenderar ni??
Vilket är enklast att följa och vilket är mest effektivt men ändå snällt mot kroppen?
Vilket är enklast att följa och vilket är mest effektivt men ändå snällt mot kroppen?
*puffar*
Tack för info! Låter ju bra... Får man fråga vad du hade för startvikt? Är du medlem i GI-viktkoll eller kör du på "egen hand"? Är det svårt att följa?
Testade Viktklubb för några år sen o tyckte också det var krångligt, då är det fortfarande likadant alltså... Kanske ska testa GI trots allt...
Det svåraste för mig blir absolut att låta bli kakor o godis... :-S Men jag måste verkligen försöka på riktigt nu. Kommer inte vara nöjd med hur jag ser ut på bröllopet annars... Tycker viktklubb verkar lite knöligt med väga o allt sånt, men vi får väl se. Ska testa GI någon vecka nu så får vi se om det ger nåt o om jag kan klara mig utan bröd, ris, pasta, potatis m.m....
Har du några tips på vart man hittar bra recept? O kan du rekommendera något särskilt att tänka på?
Tack för tipsen!! Frukost tycker jag är svårast. Är inte så där jättesugen på omelett o såna grejer på morgonen o jag är rädd att jag kommer kräkas på ägg till slut... Tips på god frukost??
Idag har jag börjat, får vi se hur det går...
Vad går den ut på i korta drag? Tyckte det verkade som att man ska äta vanligt...
Risken är nog att jag ballar ur o äter precis som jag gjort innan nu o så händer inget iaf... Hur vet man att man äter rätt då? Behöver en riktig kickstart känner jag för att bli motiverad att fortsätta.
Grattis!!
Ge mig tips!! Vad äter du o när på dygnet, vad tränar du, jag vill veta allt!!
Låter ju kanon! Ett par frågor på det bara...
Vitlökspepparblandning... Vad är det?? Broccolimos, hur gör du det? Körde du några veckor i början där du åt minimalt m kolhydrater? Har någon GI-bok där det står om just detta, men det kanske inte behövs...? För då ska man ju helst inte äta för mycket morötter o frukt t ex. O morötter har jag ju funderat lite på som mellanmål. Kan ju inte va så himla farligt tycker jag?
Tänkte också jag kunde äta fil till frukost, men just linfrön är väl inte min favorit... :-S Köpte någon GI-musli. Om man tar lite av den o så en massa bär i också, så borde det väl va ok. Eller va tror du?
Många frågor, men du verkar ha lite koll...
Hittade vitlökspepparblandning! Så någon dag i veckan ska jag testa det du tipsade om. Lät gott! Vägde mig igår och har gått ner 1,5 kg på en vecka. O då fuskade vi ändå lite i fredags när vi var o badade med äldsta dottern. Åt på max...
Skippar gi-muslin, tyckte ändå inte den var någon höjdare. Mixar filen med enbart bär istället. O så blir det någon finn-crisp till det med lite ägghack på. Tänkte testa broccolimoset någon dag också. Godast till fisk eller? Funkar kanske till allt...
Har blivit en del ost o torkade jordgubbar i helgen också, istället för godis. Men nötter är ju också gott! Naturgodis är riktigt smaskigt faktiskt!
Hoppas på minus ett kilo till till helgen när jag ska ner o ta mått för klänningen. Får be henne ta riktigt "tighta" mått, för jag hoppas gå ner 4-6 kilo till innan bröllopet.
Ska vi följas åt o peppa lite?
Jo, men ibland måste man ju unna sig lite och du har ju som sagt gått ner mycket på ganska kort tid, så du hinner säkert nå ditt mål innan 17 juli. Vi har ju inte så långt kvar, snart bara 2 månader... Shit, tiden går så fort!
Jag har redan bestämt klänning, så nu är det att sy upp den som är nästa steg. Är en klänning av märket Tekla om du hört talas om det?
Vad har du tänkt dig?
15 maj gifter vi oss. Nä, inte alls många som osat än. Vi har inte osa förrän 1 april, så jag hoppas några till hinner anmäla sig iaf... Vi har bjudit drygt 70 och hoppas att vi iaf blir runt 50 st. Vet några som inte kan redan. Tyvärr...
Gå in på tekla.se under studio collection. Min klänning heter Vera. Väldigt enkel och väldigt vacker enligt mig! Ska bli så kul o få komma ner till Malmö i morrn (om nu tåget går som det ska... :-S) och få prova den igen. Ska förhoppningsvis även hitta skor och bestämma om jag ska ha slöja eller inte. Blir glad om jag kan hitta någon liten väska också.
Du har inte provat några klänningar än då?
När gifter ni er?
Ja, den är fin! Kände mig ännu vackrare när jag provade den igår än jag gjorde i höstas, för nu kom jag nästan i en small... Men hon syr ju upp, så nu är måtten tagna. Även om jag går ner några kilon till så gör det inget. Ska göra en inprovning 10 april. Ja, den var lite för dyr, strax under 8000:-, men jag hade aldrig kunnat hitta någon finare när jag väl sett den. Som sagt, väldigt enkel egentligen, men såååå fin!!
Hade heller aldrig hört talas om Tekla innan, ramlade in på hemsidan av en slump i slutet av sommaren förra året och fastnade för denna.
Har gått lite si o så m Gi sista dagarna, men nu blir det stenhårt ett par veckor!!! Blir kycklinggryta m mango idag o sallad till. Smaskens!!
Mycket av allt som ska fixas till bröllopet är nog faktiskt klart, men man känner sig ändå stressad. Är väl för att man inte riktigt vet vad man vill tror jag... Har ju inte varit på många bröllop och fått tips heller... Blir ni många? Vart ska ni ha vigsel och fest?
Funderade också på om jag skulle gått med i GI-viktkoll, men sen blev jag lite snål... Så nu kör jag GI på egen hand. Har några receptböcker med GI-mat. Men kanske det ger mer om man verkligen följer ett upplägg från viktkoll, är det bra tycker ni? Får man recept för en längre tid eller hur fungerar det?
Gud, vad du är duktig!! Här går det sisådär... Vet inte vart motivationen tog vägen. Det som började så bra. Nä, nu när jag ser hur bra det går för dig är det bara att ta tag i det igen!!