• Moi mokulat

Tärna? vem? eller ingen?

Jag vet inte vem jag ska ha.
    Hur många är det som inte har tärnor?

Hur vanligt är det att man inte har det?

• Svar på tråden Tärna? vem? eller ingen?
  • Moi mokulat

De vill min mamma med. Men jag har en 1,5 årig son som hon kanske måste kolla till. Se till att han är klädd rätt m.m.

• cajeli

Våra barn kommer att vara vår tärna och bestman, de har själva bestämt att den äldste tar hand om ringarna och den yngste tar blommorn, han var orolig att han skulle slarva bort ringarna annars : ). Det var för oss det alternativ som kändes bäst, barnen får då en naturlig del i denna dag som är för hela vår lilla familj.

• annaochmias

Moi mokulat, jag trodde du hade sagt till din syster att hon inte skulle vara tärna längre? Efter att ni varit och tittat på klänningar eller vad det nu var...

Jag tycker fortfarande inte att du ska ha henne som tärna, för du är ju orolig redan nu för hur det kan bli - tänk då hur orolig du kommer vara på själva bröllopsdagen...

• Moi mokulat

annaochmias jag väljer mellan att ha henne och gubbens syster eller ingen. Det kommer blir ett helvete om jag inte väljer henne.
    Jag är rädd för min egen syster haha Men hon är så jobbig när hon börjar. Vill inte starta ett världskrig.

skrev 2010-02-19 22:13:07 följande:

Moi mokulat, jag trodde du hade sagt till din syster att hon inte skulle vara tärna längre? Efter att ni varit och tittat på klänningar eller vad det nu var... Jag tycker fortfarande inte att du ska ha henne som tärna, för du är ju orolig redan nu för hur det kan bli - tänk då hur orolig du kommer vara på själva bröllopsdagen...
  • Moirie

Moi mokulat skrev 2010-02-19 21:41:42 följande:

En fråga till om man inte har någon tärna eller några så har man väl ingen som hänger ihop med en hela dagen. smikningen håret och sånt. eller kan toastarna göra det? Vi vill inte vara helt själva.
    Bestman följde med mig hela dagen:). Tärnan hade lång resväg.
  • Nordiskbrud

Det slutade med att vi inte hade vare sig tärna eller marskalk. Gick jättebra. Maken hade ringarna i västfickan och prästen tog min bukett och lade den på "altaret" när vi gav löftena Var rätt skönt så här i efter hand att fokus bara var på oss. (Mamma och min man hjälpte mig att få släpet snyggt innan vi gick in i kyrkan).

• varelse

Av de sex bröllop jag har varit på så har två av brudarna haft tärnor och resterande fyra brudar inte haft någon tärna. Det är ju såklart upp till en själv om man vill ha tärna eller inte.

Jag kommer att ha två tärnor när vi gifter oss. BM vill dock inte ha någon bestman, säger han. Det är klart att han kan ändra sig, men den risken är nog ganska liten. Det ska ju kännas bra för brudparet! För mig känns det bra att ha tärnor som kan stötta mig genom dagen och hjälpa mig med lite olika saker och för BM känns det helt okej att jag har två stycken. Jag har ju såklart frågat honom innan jag frågade mina tärnor!

• Dolly84

Min bästa vän är frisör och kommer fixa mitt hår och smink, men jag ska inte ha någon tärna, men hon kommer ju att vara med mig i och med det ändå :)
    Tärna är väl mest för att få sällskap och lite hjälp under dagen? Annars kan man kanske ha sin mamma, syster osv med sig.

• Rapsbrud

Vi kommer inte heller ha någon tärna eller best man. Precis som MissLi ska vi ha ett litet kyrkligt bröllop (fast med bara 20 gäster) och en bröllopsmiddag efteråt. Vi står själva som värdpar och kommer nog inte ha någon toastmaster heller, men sånt funkar ju bara om man kör ett sånt minibröllop som vi gör. Litet och familjärt, precis som vi vill ha det.

• Ninja85

Jag vill ha tärna, men vet inte vem eller vilka jag ska välja. Har inga syskon så det blir en kompis..eller flera.

Det jobbiga är att samtidigt som det är min dag och jag vill välja hur jag vill ha det, så vill jag inte göra någon ledsen.

Jag kanske är löjlig, men jag har en kompis som jag stod tärna för när hon gifte sig för några år sedan, som jag vet skulle vilja vara tärna när jag gifter mig..men hon är både mycket längre och äldre än mig så jag är rädd att det ska se dumt ut..som sagt..kanske jag som är löjlig :(

Svar på tråden Tärna? vem? eller ingen?