Kambodja
Jag var i Kambodja för ca 6-7 år sen. Verkligen att rekomendera och inte alls som Thailand. Det har säkert hänt en hel del iofs. Vi var i Sihanoukville och då var vi dom enda turisterna och det fanns typ 2 restauranger, men nu har ju alla stora charter företag börjat att flyga dit (vilket jag tycker är trist). Angor Wat är ju ett måste! Vi köpte ett 3 - dagars pass, men var rätt nöjda efter 2 dagar. Det är väldigt fattigt och överallt springer småflickor omkring och säljer armband och div. hantverk. (En polis som stod och vakta ett tempel försökte att sälja sin polisbricka till oss). Jag tror att det är i Siam Reap som "killing fields" ligger. Ingen jätte nödvändig tur faktiskt, men det är ju en del av Kambodja. Vi bokade aldrig hotell/ hostel utan det löste sig alltid. När vi var där så fanns det inga ATM, utan vi hade med hos kontanter och det var ju lite risky. När vi kom till gränsen från Thailand till Kambodja så hade vi fått rådet att växla våra bath till US dollar och inte till deras valuta. Tror att vi kom fram till att vi förlorade på det. Men alla där ville ha dollar. Visum är en viktigt detalj! Vi tänkte att vi skulle fixa det vid gränsen, men fick sen höra att vi inte kunde göra det utan vi fick åka till Bangkok för att få det snabbt (3 dagar). (vi var uppe i norra thailand och hade tänkt att resa via Laos, Kambodja, men då skulle vi behöva vänta 10 dagar på visumet).
Hmm, det kanske hjälpte lite iaf