Inlägg från: gumzan |Visa alla inlägg
  • gumzan

Köper ni ris & bröllopsbubblor eller "väntar" ni er att gästerna tar med sig?

Min M2B säger att på alla bröllop han varit på så har han tagit med sig tex ris och kasta på brudparet, och att de andra gästerna oxå gjort så. Förutom på ett bröllop som vi var på då delades det ut ris & bubblor.

Hur är det egentligen med det där?

• Svar på tråden Köper ni ris & bröllopsbubblor eller "väntar" ni er att gästerna tar med sig?
  • gumzan

vi kommer nog köpa ris och bubblor själva till gästerna, anledning till att jag undrade var att min M2B var tvärsäker att "så här är det"

Ris sväller inte i fåglarnas magar, men däremot kan kyrkovaktmästarna ha något emot att det kastas konfetti på brudparet, för de blåser runt på kyrkogården.

• gumzan

En fråga, köper ni "fejk" rosblad eller äkta?

Vem är det som städar upp sen? iofs är ju rosblad större än konfetti men ändå..

• gumzan

Grejen är den att släkten har "pajat" vårt drömbröllop, så nu är alla inbjudan till vigseln i kyrkan, sen åker jag och min M2B + ett par mycket goda vänner och dricker champange och äter lyxmiddag, därav finns ingen toastmaster eller liknande som fixar något.

• gumzan

När vi var och tittade i kyrkan, så pratade vi med vaktmästaren där, han sa att ris var ok för de äter ju fåglarna upp däremot konfetti var han inte så förtjust i då det blåser in på gravstenarna och så där.

Svar på tråden Köper ni ris & bröllopsbubblor eller "väntar" ni er att gästerna tar med sig?