Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Köper ni ris & bröllopsbubblor eller "väntar" ni er att gästerna tar med sig?

toastmastern eller föräldrarna eller någon annan med en central roll brukar ha med sig ris, iallafall på de bröllop jag varit på. När alla kommit ut ur kyrkan har alla fått ta från ett paket, eller en skål.. lite olika det där.
    Vi vill ju gärna ha rosblad och eller bubblor, och det fixar vi med. Skulle någon ha med sig ris så får de såklart kasta det, men vi kommer inte fixa något ris själva.

• KatjaB

äkta rosblad.. behöver inte sopas upp och väger lite mer än oäkta så att de faller snyggt

• KatjaB

men är inte det där lite av en modegrej, för bara några år sedan så hade det aldrig varit tal om att brudparet skulle ordna med bubblor, ris, roblad, konfetti eller vad man nu vill ha. Men i dagens väldigt planerade och färgmatchade bröllopsteman är det inte alls ovanligt att brudparet ordnar med nåt sånt.

Eller har jag fel?

• KatjaB

carpet: haha.. ja, möhippa lägger jag mig inte i men hade ju en tanke på att göra färdiga påsar/strutar med rosblad. Har någon ris med sig får de självklart kasta det men dels för snygga foton och för att slippa ris precis överallt så vill vi helst ha rosblad.
    Dock läste jag tidigare om någon brud som var skitförbannad för att någon hade med sig ris trots att hon varit tydlig med att de skulle ha bubblor.. kändes lite väl!

Svar på tråden Köper ni ris & bröllopsbubblor eller "väntar" ni er att gästerna tar med sig?