• Skorpan82

När ska inbjudan skickas??

Hejsan! Filar på inbjudan. Bröllopet stundar den 28 augusti. När skall man skicka ut inbjudan egentligen?? Vi tänkte ha osa-datum den 1 juli. Blir april lagom att skicka dem då?? Ska göra inbjudan själv så man behöver ju lite tid på sig När skickar ni era inbjudningar??

• Svar på tråden När ska inbjudan skickas??
  • soon and very soon

tänk på att juli är semester tider så april låter bra enligt mig! lycka till.

• Steinhammersfru

Vi ska också gifta oss 28 augusti. Vi har också funderat på att skicka inbjudningarna i april. Ibland känns det lite tidigt, iaf om man läser om vett och etikett, men augusti är ju en semestermånad så det gäller att vara ute i tid :)

• Lillskoj

Vi tänker samma lika. Vi gifter oss också 28 aug och kommer att försöka att få ut inbjudningarna senast påskveckan (första v i april). Vi kommer att ha osa 15 juni, men det är mycket p.g.a vi ska vigseln och festen ca 10 mil ifrån där vi bor så det är logi osv som måste bokas och bekräftas.

• Rufsas

Vi gifter oss också den 28 augusti. Vi kommer att skicka inbjudningarna i slutet på mars (kanske innan) vill ju inte riskera att våra vänner hinner tacka ja till andra bröllop )

Sista OSA-dag kommer vi att ha sista maj. Verkar värdelöst att ha OSA mitt under sommaren när alla tänker på annat.

• Rufsas

Oj, läste nu att ni skulle ha OSA 1 juli. Inte meningen att låta fördömande i mitt förra inlägg. Sorry!

• charlotteh

Hej!
    Igår var jag tvungen att ge besked om hur jag kan jobba i sommar. Just i ögoblicket när jag skickade iväg mailet tänkte jag att ''Om någon tänkt gifta sig i sommar hoppas jag att de hade skickat ut inbjudningarna vid det här laget, för nu är det för sent''. (Med det inte sagt att det inte går att lösa i efterhand, men man vill ju öka chansen att så många som möjligt kan komma antar jag.)

Ha det i åtanke om ni har tänkt bjuda personer som till exempel studenter som måste arbeta under sommaren - ju tidigare inbjudan kommer desto större är chansen att det går att lösa. Förra sommaren var jag på två bröllop (juni och augusti) och inbjudningarna kom innan februari var över - så vi var gäster på två underbara bröllop :)

• TheSecret

Vi gifter oss den 7e augusti o tänkte skicka våra i mitten på april och vårt osa är den 11e juni...är man helt ute o reser eller? Kanske ska skicka dom lite tidigare??

• Björkholm

Vi ska gifta oss den 21 aug och ska skicka ut våra kort om någon vecka eller så. Anledningen till det är att vi inte har berättat för någon att vi ska gifta oss så det lär komma som en överaskning för de allra flesta. lite tidigt kanske, men vi tycker att det känns bra! Ju tidigare desto bättre!

• PussLa

Hej!

Vi gifter oss 31 juli. Än så länge är det bara våra föräldrar och tärna och best man som vet om detta (förutom catering, festlokal, vigselförättare, underhållning osv). Vi tänkte skicka ut våra inbjudningar så att de kommer fram 1 april. Vi tycker det vore en kul grej att se hur många som "går på" aprilskämtet.

• mittid

OSA innan semestrarna är i gång är att rekommendera, så att det inte blir bortglömt... annars så kanske ni inte ens får tag i folk för att få besked för att de är bortresta, typ!

• Sommarbrud2010

Vi gifter oss 21/8 och skickade ut ett enkelt spara datumet kort i höstas eftersom vi vill att så många som möjligt ska kunna komma. Vet att minst två familjer redan bokat sina semesterresor till sommaren nu under vintern och två gäster jobbar skift och de får sina jobbscheman långt i förväg, så jag hade inte kunnat ha is i magen och vänta till april med att meddela att vi ska gifta oss. Planerar att skicka ut vår inbjudan i april och ha OSA i juni nån gång.

• Karl Hamren

Vi skickade ut vår inbjudan ett halvår i förväg. men först så tipsade vår bröllopskoordinator oss om att skicka ett "för"meddelande på email för att säga till när det ska vara, för att sedan skicka den riktiga inbjudan. Hon menade att på så sätt så har gästerna mer tid att planera och fixa barnvakt och ledighet etc. Om ni behöver hjälp med inbjudan, kan jag rekommendera Bröllopsringen.se dom är jätte duktiga.

Mvh
    Karl

Svar på tråden När ska inbjudan skickas??