Festprogram
Hur gör jag ett eget festprogram? Kan man göra ett i word? Tips på vad som kan finnas med önskas också! :)
Tack på förhand!
Hur gör jag ett eget festprogram? Kan man göra ett i word? Tips på vad som kan finnas med önskas också! :)
Tack på förhand!
puffar
har du publisher? ingår i officepaketet. annars finns på brollopsguiden.se ett program som man kan göra med, dock är det en betaversion jag jag upptäckte häromdagen att det inte går att lägga in egna bilder än, då ballar programmet ur, och stängs ner. Men utan egna foton går det att få till bra program, o enkelt att använda
Finns mall på kortdesign.se
JAg änvänder deras... Super lätt!!! Det finns bla i WORD..
Tack för tipsen!
Jag har också använt Kortdesigns mall. Det krångliga är att hålla reda på sidorna om man har många
Annars är det lätt!
Men hur gör man när man skall byta typsnitt, storlek å lägga in bilder? Jag förstår inte riktigt!
Du byter textsnitt som du brukar.
JAg hade kvar deras numreringar fram till dess att allt var korrekt o klart. Sen bara raderade jag bort det.
Bilder infogar du som vanligt men sen gick jag in och lade bilden Bakom text, så kan du flytta och vända o vrida hur du vill...
Det är verkligen jääätte lätt... Jag är inne på mitt 3dje nu iofs
Tycker ni det är lätt i Word skulle ni testa Publisher som är till för såna här trycksaker! Word skulle jag bli galen på... Har ni publisher så använd det, det räknar själv ut sidorna och du kan flytta och ändra hur du vill och enkelt lägga till bilder utan att texten börjar leka rövare...
finns publisher i vanliga microsoft windows? datorer är inte min grej....
Publisher ingår i Microsoft Office-paketet, bland annat i 2003-versionen. Dock ej i nya Hem&Student, utan först i Small Buisness (som kostar några tusenlappar).