• Martinaa

Festprogram

Tycker ni det är lätt i Word skulle ni testa Publisher som är till för såna här trycksaker! Word skulle jag bli galen på... Har ni publisher så använd det, det räknar själv ut sidorna och du kan flytta och ändra hur du vill och enkelt lägga till bilder utan att texten börjar leka rövare...

• Martinaa

Publisher ingår i Microsoft Office-paketet, bland annat i 2003-versionen. Dock ej i nya Hem&Student, utan först i Small Buisness (som kostar några tusenlappar).

• Martinaa

***************** DAGENS TIPS!!! *******************
    Fick just ett fantastiskt länktips från en annan tråd här, till alla er som sitter och kämpar med pyssel och korsord till festprogrammen! puzzlemaker.discoveryeducation.com/
    Sajten skapar korsord åt dig, du behöver bara fylla i de ord du vill ha osv.

Tex så blir ju sökord (Word Search) rena barnleken att fixa! Jag har redan gjort ett eget sökord till mitt festhäfte, men om nån vill ha ett sånt kan ni får "mina" ord jag använt i mitt, och göra ett nytt på den här sajten! Bara klistra in orden så skapar de själva sökordet.

Bestman
    Blommor
    Bordsdam
    Brud
    Brudgum
    Brudklänning
    Brudnäbb
    Brudtärna
    Bubbelbad
    Champagne
    Dans
    Fest
    Fotograf
    Friat
    Fru
    Glädje
    Hotell
    Krona
    Kyrka
    Kyssar
    Kär
    Kärlek
    Lekar
    Liveband
    Lycka
    Löfte
    Marskalk
    Middag
    Morgongåva
    Presenter
    Präst
    Riskastning
    Skål
    Smekmånad
    Solosång
    Tackkort
    Talare
    Tiara
    Tårta
    Underhållning
    Vals
    Vigselring

• Martinaa
    Sebastiána skrev 2010-03-16 08:10:49 följande:
    Ska man bara klistra in både rutan med bokstäver och listan på ord eller skriver man bara att "i rutan ovan finns 20 ord, kan du hitta dem?"?
    Det gör du vilket du vill! :) Det underlättar ju om man vet vilka ord man ska leta efter så det beror ju på hur snäll du är och hur lätt dina gäster ska få det
  • Martinaa

Fru PB skrev 2010-03-26 09:15:34 följande:

JAg använder Både word o Publisher hemma. Är man nybörjare o kan Word så tror jag personligen att det är lättare...Fast jag använder Publisher mer o mer... OCh nu när man kan publisher så är det snorenkelt Sen kan man spara ner det i en pdf fil... Har iofs inte kollat om man kan göra det i word med...
    Kan du spara en publisherfil till pdf?? Det har jag totalt missat isf, vart/hur gör du det??
  • Martinaa

Fru PB skrev 2010-03-29 17:48:50 följande:

Under arkiv spara som. Sen skriver du var den ska heta för att därefter ta rulllistan under och i den står det PDF
    Vilken version har du? För det finns inte att välja här
Svar på tråden Festprogram