• Plutten2010

Problem med Pritt lim-roller

Har exakt samma problem! Har också använt rollern (det var ju så smart och smidigt..!) Men igår när jag satt och skulle lägga inbjudningarna i kuverten upptäckte jag att 31 av 35 behövde limmas om.. sådär kul.. Gick o köpte alla lim jag kunde men började med ett vanligt limstift och la sedan korten i press.. Ska strax kolla om de håller ihop bättre nu.. Vill ju inte ha blött lim (typ Karlsson) eftersom pappret blir blött och buckligt då..

• Plutten2010

Ja, jag limmade över pritt-limmet med ett vanligt hederligt limstift. Det höll mycket bättre nu! Självklart är det lite "glapp" på några ställen men det kan lika gärna vara att jag missat att limma. Sen så tror jag väl inte att någon kommer bända kortet fram och tillbaka men gör de det så får de skylla sig själva om det lossnar.. ; ) Nu ligger iaf korten i sina kuvert så nu får det bära eller brista..

Har ni gjort klart korten helt?? Vi har använt oss av cellofankuvert, det kanske kan vara ett alternativ att komplettera med annars??

• Plutten2010

Jag tror att det kan bero på vilken typ av papper man använder också. Själva kortet som vi har är lite struktur i och det har säkert bidragit till att det lossnat..

Svar på tråden Problem med Pritt lim-roller