5 Juni 2010.. fler som gifter sig då?
Någon mer som gifter sig samma dag som vi gör det?
Någon mer som gifter sig samma dag som vi gör det?
Hur många av er har skickat in hindersprövnings blanketten? Jag sitter och fyller i våran just nu
Har fyllt i blanketten.. ska skicka in den så snart jag kommer ihåg.. Tycker det är helt bortkastad tid att skicka in den dock...
De har väl koll på oss ändå big brother...
Skicka ni byte av efternamns blanketten i samma kuvert som hindersprövningen? Säkert en dum fråga men om jag byter efternamn så byter väl våra barn i regel också efternamn? Eller ska man fylla i en egen blankett för dom? Någon som vet?
Nope, vi har inte skickat in hindersprövningsblanketten än...Känns som det är gott om tid med det. Däremot har vi inte bestämt oss för efternamnsbyte än (!). Vi blir irriterade över reglerna om dubbelnamn och vet inte än...
Vi hade, första gången fick vi tillbaks dem och dem va giltiga till 4:e juni, väldigt irriterande så vi fick göra om dem. Andra gången vi skickade in dem lyckades min m2b missa att kryssa i att vi inte är syskon och då skickades dem tillbaka!
Så irriterande varför kunde dem inte bara ringa och fråga??
NU har vi iafl fått dem igen och dem e giltiga till 26/6, ska skicka vidare de till prästen bara=)
Vi också! Och det ska bli jätteroligt. Nu börjar det närma sig verligen:)
Har fyllt i blanketten.. ska bara ta och ladda ner namnbyteslappen också så skickar vi båda samtidigt. Någon som vet hur lång tid det tar att få beviset?
1-2 veckor ungefär =)
Vart hitter jag den lappen?
letar på skatteverket just nu...
Går jättebra att skicka in båda lapparna i samma kuvert. Så gjorde vi :)
SKV 7880 heter blanketten om hindersprövning
SKV 7831 heter den om anmälan av efternamn
Vi också :)
Vi har också vårt bröllop då :) Vad har ni skaffat för trycksaker? Har inte ens tänkt på det...förutom inbjudningskorten som är skickade..:)
Vi har inte fixat med hindersprövningen än.. kanske borde göra det..
nämen oj!... hur blev det en arg gubbe... jag är ju glad!
Varför kunde jag inte samla ihop tankarna i ett inlägg?
Jo..anledningen till att det dröjer med hindersprövningen å så är nog för att jag börjar få lite separationsångest gällande namnbytet. Jag har hela tiden varit helt inställd på att byta namn och inte krångla med dubbel efternamn å så men det är ju ändå mitt efternamn som jag haft i dryga 27 år...
Här är en till som gifter sig den 5 juni! *räcker upp handen*
Vi skickade in hindersprövningen och efternamnsgrejen för ett par veckor sen, tänkte att det tar säkert lång tid att få tillbaka men det gick på några dagar.
Denna eller nästa vecka ska inbjudningskorten ut. Har köpt tomma kort på tradera som jag har pysslat ihop själv. Har skrivit ut från datorn själva inbjudningen med datum osv som jag har klistrat på. Tradera är helt grymt, har köpt massa grejer till bröllopet där!