• bröllop i Uppsala  2010

Fotografer i Uppsala - tips?

Hej,

Jag och min pojkvän ska gifta oss i juli i Uppsala och håller på för fullt med att försöka hitta en fotograf.

Jag har varit inne på en hel del hemsidor, men skulle nu vilja höra från er: vem har ni valt/ska ni välja? Varför? Hur länge ska fotografen vara med, hela dagen, bara porträttfoton etc? Ungefärligt pris? Vad tycker ni är viktigt/vad borde man tänka på när man väljer fotograf?

Många frågor på en gång... Alla tips är guld värda!

• Svar på tråden Fotografer i Uppsala - tips?
  • Plutten2010

Vi har valt Kajsa Fagerström. Vi kommer betala 8500 kr för en heldag.

Jag kollade runt på en hel del hemsidor och för mig är det viktigt att få en bra känsla för fotografens bilder och att det de erbjuder i sina paket är tillräckligt och prisvärt. T ex har jag jättesvårt för de fotografer som tar flera tusen kronor för en halvdag och så får man 40 kort på CD efter..

• FramtidaFruSandberg

Vi har också valt kajsa fagerström (kul att fler gjort det, hennes bilder var jättefina på hemsidan). En kollega till mig anlitade rafoto.se superfina bilder

Kajsa Fagerström verkar jättebra! Men hon är tydligen fullbokad hela 2010... =( Vilken tur att ni hann fixa henne!

Jag letar vidare...

• CiaFia

Jag var på fotokurs på Parsus.se tidigare i veckan. Han var verkligen kanontrevlig, intresserad o engagerad i sitt yrke.

Har inte anlitat honom som fotograf, men tycker om hans bilder och tror han ger valuta för pengarna.

• Felixian

Jag skulle tipsa om Marit solblad på Vi-foto. Hon utgår från västerås men har inget emot att resa om hon bara är "ledig" dagen det gäller.

Hon är Väldigt trevlig och lyssnar jättemycket på vad paret vill ha. Priser och bilder finns på hennes hemsida www.vi-foto.se

Hon bygger även "special" för dem som inte vill ha just ett av paketen som finns på hemsidan.

• Felixian

Oj, glömde.

Vi har bokat henne för åtminstonde 3 timmar och allt som ingick i det paketet. Alla de högupplösta bilderna som man får med i paketet är redigerade så att de är superfina. Inte bara "råbilden"

Vi tyckte det va viktigt med en fotograf som tar bilder där man ser att paret har roligt. Inte en fotograf som bara har ett gäng standardbilder som de alltid tar.
    Sen vill vi ha högupplösta bilder som vi kan använda till tackkort och annat.

• sallyvally

Jag tycker om bilderna som Rowas foto tar men hon är tyvärr barnledig fram till i höst. Då tänkte vi ev anlita henne för lite familjebilder!

• Mrs Opp

jag flikar in med ett litet tips. Lönnbackafotograferna! De kommer att fota vårt bröllop i juli. Jag gillar att de har ett väldigt personlig uttryck och är så enormt kreativa.

Kolla in www.lonnbackafotograferna.se

Tack för alla era tips! Jag ville verkligen anlita Lönnbackafotograferna, men de var fullbokade just vår dag... =( Men nu lutar det åt en fotograf från Stockholm, Fotograf Carin. Träffade henne på Bröllopsmässan och vi ska träffa henne i morgon. Hon har jättefina bilder på sin hemsida!

Känns spännande!

Tack igen!

• Sommarbrud2010

Jag kontaktade Kajsa Fagerström i augusti och då hade hon dagen innan blivit bokad vårt datum 21/8-10, så jag förstår att hon är populär men vad roligt för er som har kunnat boka henne. :)
    Vi har just bestämt oss för fotograf Jessica Lund: www.jessicalund.se Ska träffa henne nästa vecka. Hon verkar trevlig, engagerad och bra.

• Plutten2010

Såg att Kajsa är ledig 31 juli nu så om du inte bokade tjejen i Sthlm kan hon ju va ett alternativ.. =)
    www.kajsafagerstrom.se/kontakt.html

bröllop i Uppsala 2010 skrev 2010-03-06 22:47:41 följande:

Tack för alla era tips! Jag ville verkligen anlita Lönnbackafotograferna, men de var fullbokade just vår dag... =( Men nu lutar det åt en fotograf från Stockholm, Fotograf Carin. Träffade henne på Bröllopsmässan och vi ska träffa henne i morgon. Hon har jättefina bilder på sin hemsida!Känns spännande! Tack igen!
Svar på tråden Fotografer i Uppsala - tips?