• 20110820

Sigillark till vettigare pris?!

Sitter och spanar runt på alternativa sätt att få ihop vår inbjudan. Jag kommer att göra ett inbjudningskort som viks ihop och jag kom på att det är onödigt att lägga det i ett kuvert eftersom det ser ut som ett kuvert när det är ihopvikt fast det är öppet på sidorna. Ja, ni kanske fattar...

Kom då på att man kan sätta sigill där bak för att stänga igen kortet och hittade då sigillark på Calligraphen för 40 kr/ark, på ett ark sitter det 25 sigiller. Tänkte beställa hem ett ark för att se om det skulle fungera men väl i "kassan" ser jag att de ska ha 175 kr i frakt och expeditionsavgift!?!?! Det är ju hutlöst dyrt! Jag ska beställa ett litet ark som kostar 40 kr och jag ska behöva betala 215?! NEJ TACK!

Vet någon ifall man kan hitta sigiller på ark någon annanstans? Tacksam för er hjälp!

Det är de här jag tänkte köpa:
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1014163

• Svar på tråden Sigillark till vettigare pris?!
  • 20110820

Tack för dina tips, ska kolla in det!

jag tror dock inte att det är som vanliga platta klistermärken eftersom de heter sigill, då borde de vara upphöjda...

• 20110820

Superstarfia - Därför att det är enklare att klistra på en färdig sigill, jag ska göra korten själv och det känns som att det räcker. Dessutom var det billigare att köpa ett sådant ark än att köpa sigill och lack/vax

• 20110820
    Ankungarna skrev 2010-02-26 12:08:42 följande:
    Hej!Jag tänkte bara säga att jag har beställt de sigillen med hjärtan på från Calligraphen och jag blev besviken. De är väl fina, men jag skulle inte kalla dem sigill utan klistermärken... Det är inte bara hjärtanen som kommer med utan det är en genomskinlig fyrkantig bakgrund också. Den syns ju inte på bilden på Calligraphens hemsida. :(
    Jag misstänkte det efter att ha hittat dem på Ebay, de såg exakt likadana ut fast där såg man det genomskinliga under. Köpte faktiskt 100 st från Australien för totalt 75 kronor. LIIIIITE skillnad mot Calligraphens 25 st för 40 kr(eller 215 kr som det egentligen blir...)

Jag äääääääääääääälskar Ebay! Hittade dessutom sigillstickers som faktiskt är embossade, liknande de Sebastiána tipsade om här ovan fast det är dubbla hjärtan i silver. 108 st köpta från USA för totalt 90 kronor!
Svar på tråden Sigillark till vettigare pris?!