Inlägg från: Sophie100710 |Visa alla inlägg
  • Sophie100710

Fotografering

Tänkte bara höra med er brudar där ute hur ni ska göra med fotograferingen. Ska ni fota innan eller efter själva vigseln?

Vi tänkte innan så att folk slipper vänta på oss,för det kan ju ta ett tag.. men känns som om man inte vill att brudgummen ska se en förräns i själva kyrkan..hmm vad tycker ni spelar det ngn roll?

• Svar på tråden Fotografering
  • Sophie100710

okej, ja vi ska oxå ha fotograf och även "filteam" med under i stort sett hela dagen.

• Sophie100710

Sandra och Daniel skrev 2010-03-01 23:43:14 följande:

Vi ska ta våra foton före vigseln, eftersom vi vill slippa känna oss stressade till festen. Sedan är vår fotograf med oss hela eftermiddagen också, så det kommer finnas tillfällen till fina foton där vi även har våra ringar på oss. Vi har valt att fotas vid en liten sjö som är väldigt fin på sommaren och ha med bestman, tärna och brudnäbbarna här också....så det kan ju ta lite tid och då känns det bäst att ha det gjort innan vigseln =)
    Detta låter ju super, som sagt våran fotograf är ju min syster så hon kommer ju finnas under hela kvällen så då kan man ju ta de bilderna med vigselringarna då...bra tänkt så får det bli!
  • Sophie100710
    Sebastiána skrev 2010-03-02 08:00:34 följande:
    Nja, vi vill nog fotas innan vigseln. Enda nackdelen är väl att vi inte är gifta "på riktigt" och att vi kanske är lite nervösa (men en skicklig fotograf kan få en att slappna av ändå).Vi ser fler nackdelar med att fotas efter vigseln: vi kan vara rödögda efter eventuella tårar under vigseln, mitt smink kanske inte är lika perfekt längre, kläderna kan ha fläckats av otvättat ris (syns mest på gummens kläder) eller annat, vi kan ha ris i håret och överallt och det kanske kommer med på bild, våra gäster måste vänta 1-2 timmar på att vi ska bli klara.
    Bra tänkt det där ang. röda ögon, nu har jag definitivt bestämt mig det blir fotografering innan, Tusen tack :)
Svar på tråden Fotografering