Inlägg från: Red Scarlet |Visa alla inlägg
  • Red Scarlet

Fotografering

Vi fotade oss innan vigseln och det fungerade jättebra för oss.

Fördelar:
    1. Man slipper känna sig stressad över att gästerna väntar på en i 1-2timmar.
    2. Man har fotograferingen avklarad INNAN vigseln och kan slappna av lite mer under vigseln (jag var rätt nervös innan fotograferingen men glad när en sak hade bockats av)
    3. Vi såg varandra lagom till fotograferingen och såg otroligt nyförälskade och lyckliga ut på korten eftersom vi precis fått se varandra.

Dessutom brukar det sällan bli en superromantisk hollywood-upplevelse just när bruden och brudgummen ses i kyrkan, man möts ju i rummet bakom altargången för att samla ihop sig och sedan ska man gå in tillsammans (om inte bruden går in själv, men det är ju inte praxis). Ibland står man där med hela brudföljet och det är inte så intimt. Men det är ju jätteolika hur man vill göra.

• Red Scarlet
    Dofan skrev 2010-03-01 22:49:29 följande:
    Blir det för mörkt tro att ta bilder runt 16.30 i början av maj?
    Kan du inte höra med fotografen som ni beslutat er för vad den tycker? Är de skickliga går det ju ändå men inget blir så fint som dagsljus, så idealiskt är ju att fota en tidig eftermiddag.

Bilder med brudföljet kanske ni kan ta precis i slutet av fotograferingen annars? Har ni bara hyrt fotograf för en timme totalt? Det beror ju på vad som är viktigast för en, en timme går ofta ganska fort och vi ville enbart fokusera på oss den tiden med fotografen. Min kompis som är hobbyfotograf fotade resten av dagen, under vigseln och kvällen, och han tog även porträttkort på familjerna och så. Men om ni vill ha med brudföljet kanske ni ska höra med fotografen vad den tror blir en bra tid för att inte stressa fram en fotografering?

Tänk också på att är det lite dåligt väder (maj är ju inte supersäkert) så kan det ta ännu längre tid att hitta bra ställen att fota på. Eftersom det duggade/regnade i juni när vi fotade fick vi röra oss mellan olika ställen och det tog ett litet tag.

Det där med att ha ringarna på sig eller inte är ju en smaksak, men jag kan tycka att det är lite larvigt att man inte skulle kunna ha på sig dem i 1timme innan vigseln. Ni ska ju ha dem resten av era liv, vilken skillnad gör en timme? Jag skulle aldrig ha fotat mig innan vigseln om jag inte valt att ha ringarna på, då blir det ju ingen äkta grej. Så kan man inte tänka sig att ha ringarna på sig innan så kanske man ska välja att fotas efteråt?
Svar på tråden Fotografering