Inlägg från: Gympamamman |Visa alla inlägg
  • Gympamamman

MAJ 2010 del 5

Får man vara med i eran grupp? :) Vi ska gifta oss den 22 maj!

• Gympamamman

Oj, så effektiva ni är i denna tråd, jag hänger ju inte med :)

Jättetråkigt att höra om inställt bröllop!

Själv är jag lite smådeppig samtidigt som allt flyter på ganska bra... de som har lovat att hjälpa till med saker och ting GÖR ju inget! De tycker att det är jättelångt kvar tills vi ska gifta oss och kan ordna med saker senare, medans jag gärna bara vill att de ska ha börjat med de saker som de faktiskt själva har erbjudit sig att ta på sig. Fler som har det så? Och inte kan man riktigt tjata på dem och säga att man är besviken heller, de kommer ju trots allt att hjälpa till, men känner bara inte pressen som jag gör.

Annars så är klänningen inköpt och jag är galet nöjd med den! Problemet är bara att jag har gått ner ett par kg i vikt och det märks verkligen på brösten! Där är klänningen för stor, men det finns ju inlägg att köpa, så jag får väl köra ner ett par såna på bröllopsdagen :) Skor har jag köpt på någon ny skokedja (Deichmann, eller vad kan den heta?). Vita, rätt höga pumps med silverklack. Snygga och billiga som attan, 229 kr. Jag har även köpt ett par vita sneakers att byta om till på sennatten.

Funderar på att sy av släpet på klänningen, faktiskt. Ska ni ha släp? Mitt släp är rätt långt (se bild i mitt galleri) så jag tror att risken är att jag kommer att snava runt på dansgolvet.

Sportlov? Bah! Vem har tid för lov och/eller sport när det är bröllop på G :)

• Gympamamman

EmMagnus: Åh, så glad jag blev att läsa ditt inlägg! Jag förstår känslan när saker och ting "faller på plats" och man ser allt det underbara som man faktiskt kommer att få vara med om! Och visst är det mysigt att hitta romantiska sidor hos sin m2b :)

Snuttfia: Vilken vacker brudklänning du ska ha! Och fantastiska näbbkläder! Är de uppsydda eller har ni köpt/hyrt dem?

Tack för er feedback ang släp eller inte... jag har inte en sån finurlig knapp eller upphängning på min klänning nu, men vi får se, när jag går till skräddaren kanske även hon lyckas övertala mig att behålla släpet ;)

Jag tittade på löshår igår. Jag var mest inne i butiken för att höra hur det fungerade öht och blev positivt överraskad över hur många olika färger och varianter det fanns! Nu känns det lättare att gå till frisören och göra de slingor man vill ha, trodde att jag skulle bli tvungen att anpassa slingorna efter löshåret. Hur lång tid innan bröllopet kommer ni att göra slingor/färga håret? Jag tänkte göra det i slutet av april, men det kanske är för tidigt?

Och jag vill ju också ha en fin grundfärg till bröllopet! Men när jag solade förut så fick jag vita fläckar på skulderbladen och det blir inte så snyggt nu till min klänning. Kanske kan man ligga i någon yogaställning för att undvika trycket på skulderbladen :) Sen är ju inte solarium det mest hälsosamma för kroppen, nä, det blir nog insmörjning med Dove med jämna mellanrum under hela maj. Eller finns det någon annan brun-utan-sol som fungerar bra?

• Gympamamman

Martinaa - vilken fin idé! Men om jag känner min man kommer han inte ens att öppna programmet, han kommer att vara alldeles för upptagen med att prata med alla gäster, han är översocial :)

Jag har i veckan bestämt att jag ska ta foton i en studio och ge till min man i bröllopsgåva och har nu även bestämt mig för att fixa naglar till dess (ska göra detta i början av maj) och då kör jag håret med. Jag går sen på "återbesök" med naglarna några dagar innan bröllopet så de är fina. Jag håller med om att de är ett måste att ha fina till bröllopet!

• Gympamamman

Hanna: Båda klänningarna är jättefina, men jag röstar på 2:an!

Ayle: Den kroppsformen du har är många villiga att dö för :) Fantastiskt fin klänning!

• Gympamamman

Jisses! Jag har varit bortrest i jobbet och nu när jag går in har jag ju massor att läsa igen, roligt! OT: hur gör man för att komma till "senast lästa sida" el dyl? Det måste ju finnas en sådan funktion, jag har bara inte hittat den ännu...

För er som bor i Stockholm och ännu inte tittat på underkläder rekommenderar jag verkligen Gustaf Melbin på Västerlånggatan i Gamla stan. De är otroligt hjälpsamma och trevliga. Jag trodde faktiskt tidigare bara att de hade väldigt stora storlekar och inget för en vanlig "80-B:are", men de har verkligen allt och i alla storlekar. Jag har köpt en fantastiskt fin torselett därifrån med jättefin snörning i ryggen, provade tre storlekar tills vi hittade perfekt storlek som sitter som gjuten. Jag ska ta bilder hos en fotograf och ge som morgongåva, så dessa underkläder kommer att användas redan innan bröllopet. Det komme att bli både kul och pirrigt att ta dessa bilder!

På söndag ska jag lämna över pick och pack till min kompis mamma som ska hjälpa mig att sy upp klänning och underkjol. Ska bli skönt att lämna över detta så slipper jag tråna efter att prova klänningen morgon och kväll :)

• Gympamamman

Beställer alla sina blommor från florister, eller finns det något annat vis man kan få sin brud/tärn-och corsage till ett bättre pris? Någon som har erfarenhet från att höra av sig till en floristutbildning och göra en beställning därifrån? Eller finns det kanske någon som har en duktig vän i Stockholm som vill binda buketter?

Svar på tråden MAJ 2010 del 5