MAJ 2010 del 5
hanna - röstar för nr 1!
Nu har jag själv precis köpt den där klänningen från ebay jag pratade om för ett tag sen! *läskigt* Mitt första köp där. Hoppas det blir bra...
hanna - röstar för nr 1!
Nu har jag själv precis köpt den där klänningen från ebay jag pratade om för ett tag sen! *läskigt* Mitt första köp där. Hoppas det blir bra...
anna - Tjusig tiara! Nu har jag inte läst allt på senaste. Har du nån bild på din klänning? Låter som vi har lite samma tema. Jag har lagt ut bild på min tiara nu också som kom hem med posten i veckan.
rapsbrud - Fina bilder på ringen! Och skitsnygga inbjudningar.
Avalon - Låter som en jättefin bok! Var har du köpt den? Pris?
Jag har haft sån ångest över smink och hår, känns som det skulle varit bokat för länge sen. Var in på ett ställe idag som skulle kunna fixa båda. Brudmakeup för 600 kr (2x60 min) och bruduppsättningar från 1500 kr, enklare uppsättningar 500 kr/timme. Bokade en gratis konsultation där till på måndag nästa vecka.
Men så mailade jag en tjej på blocket som gör hårförlängningar som jag funderat lite på att fixa till bröllopet. Hon sa att om jag bokade en förlängning hos henne så skulle hon göra en uppsättning åt mig till bröllopet för bara 250 kr!! Låter för bra för att vara sant eller?!
Förlängningen skulle kosta mellan 1500-2500 kr beroende på hur mycket hår som går åt. Och då ingår hår (europeiskt), isättning, toppning före och efter enligt önskemål, eventuell klippning/inskärning, STOR inpackning som räcker länge, gratis urtagning, samt återbesök om man känner att man vill kolla till sitt hår.
Vad tror ni om dessa priser? Låter det bra?! Vad kostar erat smink och hår??
Har köpt mig ett FJÄRDE par skor också... Jaaaa, jag har beslutsångest!!! Bild i galleriet.
En fråga till; vad skriver ni i ringarna?!
Ja de översta är de nyaste. Köpt dem på tradera, men de har inte kommit än. Hoppas jag kan gå i dom.
Avalon - Har du nån bild på hur ditt hår blir då ungefär?
Så roligt att höra hur ni träffats! Man blir glad av att läsa.
Vi lärde känna varann när jag gick i nian (-98) eftersom vi hade gemensamma kompisar. Fast vi blev inte ett par förrän 4 år senare! Vi förlovade oss 20 november 2004 och gifter oss 29 maj 2010. Har hunnit få två barn och byggt hus däremellan.
Idag har jag äntligen bokat in frisör och smink!! Så skönt att kunna pricka av det, som en sten lättat. 3 timmar skulle det ta, måste vara där redan halv nio!
Nu är det bara fotograf som tynger mig... Varför ska det vara så j-a dyrt??!
martina - Oj, ännu tidigare. Jag som hade lite drömmar om att få sova till kanske 8 iaf denna dag. Med tanke på att det lär dröja innan man lyckas somna kvällen innan... Men man vaknar säkert tidigt också och kommer inte lyckas somna om så det spelar nog ingen roll!
Hittade denna ikväll www.blocket.se/uppsala/Billig_ung_fotograf_i_Uppsala_soker_fotojobb_26251101.htm&w=1
Låter inte det bra? Har mailat så får vi se vad han vill ha.
Martina - Tack för länkarna! Den första verkar ju kanon. Ca 2000 kr var väl vad jag hade tänkt mig kunna lägga. Men alla är ju i Stockholm... Blir säkert dyrt med resekostnader osv.
Hade fått svar från 18-åringen nu!
"Vad trevligt. Jag kan fotografera erat bröllop!
Är det själva vigseln eller foton efteråt eller både och som ska förevigas?
Hur som helst tar jag 1000 Kr.
Då är fotografering, reseersättning, skiva med foton och redigering av fotografierna inräknat.
Om du skulle vilja ha papperskopior, alltså riktiga foton blir det ju ett annat pris.
Sen om det tar 1 eller 2 timmar spelar inte någon roll."
Hade ju bara tänkt att min pappa skulle ta bilderna. Han kan egentligen inget alls om fotografering men har en bra kamera, så som du skriver. Den här killen är ju iaf fotograf! Ska be att få se några bilder. Åh, nu fick jag riktig beslutsångest igen!!