Inlägg från: l8ol |Visa alla inlägg
  • l8ol

MAJ 2010 del 5

Undrade just vart ni tagit vägen.... ;)

Nu börjar det närma sig....

Idag har vi träffat paret som ska laga vår mat *pirrigt*
    Klart:
    kyrka
    festlokal
    solist i kyrkan
    klänning
    mat
    fotograf
    ring utsedd men inte köpt
    frisör & smink
    präst
    dukar, ljus etc
    M2bs kläder grabbarna dito
    underkläder
    skor till alla 4
    buketten

Kvar är:
    hotellnatt
    transport från kyrkan

festhäfte är under konstruktion

• l8ol

Det där med gubben och kläder...

När min m2b provar kläder, allt som inte är blåställ eller skidkläder, blir karln som en....skyltdocka! Han blir helt stel :)

Han har säkert provat 10 olika kostymer, men ingen var bra, så vi for till Cinderella i Piteå, för där hade jag sett en snygg frockcoat i skylten! Pang - den satt som ett smeck, den hyrde vi. Han blev såååå snygg...

Jisses vad jag är förkyld :( Vi är i husvagnen, familjen är i skidbacken och jag har bäddat ner mig i sängen med datorn ;)
    Jag ska nog sätta mig i en solstol i go vädret om en stund.

• l8ol

Caketopper......Jag har sett en caketopper på nätet, som bara är vi! Det är en skidåkare som har sin brud på ryggen. Vet nån om den finns att köpa i Sverige?

Här kommer vår lilla story ;)
    På hösten 1993 följde jag med min kompis på MC-träff, och såg då Magnus 1a gången. Tyckte han var gullig, men inget mer. Jag hade brutit upp från ett längre förhållande 1 år tidigare, och var inte alls intresserad av nån ny. Jag skulle ju leva livet, hade just börjat universitet.....

Så kom nyåret, och vi skulle ha en brakafest hos min kompis i deras villa. Då ringer denna kille och bjuder in sig själv! Tur det, men hur det hela gick till, minns jag inte, fast det sägs att jag anföll honom :))

På den resan är det, vi har skyndat långsamt: Flyttade ihop hösten 1995, förlovade oss nyår 1996, köpte hus 1998, fick första sonen 1999 och 2a 2003, å nu då bröllopet :)

Min kompis som var fast övertygad att hitta mig en ny, tyckte att "prova Magnus han är snäll". Man kan väl säga nu att prövotiden håller på att rinna ut *haha*

Ha en bra dag!

• l8ol

Ojoj....pirrar i magen :))

Nu börjar det närma sig! Var och provade in klänningen i fredags.

• l8ol

Tryckte iväg för snabbt....

Skulle berätta att knasdrömmarna har kommit....jag drömde att min klänning var full med hål när jag tog upp den ur kartongen...å sambon drömde i natt att han gifte sig med Charlotte Kalla!

• l8ol

Tårtan....

Det är en tjej som gör dem, inte jag ;)
    Vi hade inte alls tänkt oss så dyr, dubbelt vad en vanlig bröllopstårta kostar för 70 pers. Vi har lagt matbudgeten högre än den verkar landa på irl, så vi gjorde en tankevurpa :)

• l8ol

Gästbok....Har alla gjort en sån? Mina kompisar fick en i gåva av värdparet när de gifte sig....

• l8ol

Jag har också en slave of Honor - fast jag kallar henne min fiskmås....istället för tärna :)

• l8ol

Ojoj...jag börjar få lätt panik...Vi som hade så gott om tid- eller ja det är ju 6 veckor kvar.

Festhäftet vill inte bli klart. Ska nu och inventera lokalen :)

Svar på tråden MAJ 2010 del 5