Inlägg från: lärkan |Visa alla inlägg
  • lärkan

MAJ 2010 del 5

a n n a skrev 2010-04-12 10:35:15 följande:
    Min panik just nu är att kantorn som ska spela på vigseln inte hör av sig...jag har mailat henne två gånger, talat in meddelande på hennes telefonsvarare tre gånger och bett expeditionen meddela henne att jag söker henne...utan positivt resultat... Så idag mailade jag församlingen, henne samt kyrkohedern personligen och ifrågasatt agerandet.
    När och var har ni ert bröllop? Så otroligt dålig stil att inte ens höra av sig på mail... Men kantorerna spelar ju på många bröllop och kanske inte alltid känner samma panik som brudparet, men man kan ju åtminstonde vara så hövlig så man hör av sig i alla fall...

Hoppas att det löser sig snarast!!

*Kram*

- Jag känner, alltså sjunger jag. - Jag sjunger, alltså finns jag till.
  • lärkan
    a n n a skrev 2010-04-13 07:18:39 följande:
    Lärkan:Vi gifter oss 15 maj i Karlskrona. Och jag är medveten om hur mkt kantorer kan ha att göra i dessa bröllopstider då jag jobbar inom Svenska Kyrkan, men jag tycker ändå hon kan säga "tack, jag har fått ditt mail, jag återkommer ca två veckor innan vigsel" (typ). Att mötas av tystnad är klart det värsta jag vet.Men klart det löser sig! I värsta fall får jag väl övertyga vår ena solist om att spela, han är utbildad tillsammans med kantorn så det ska nog gå alldeles utmärkt :)
    Det låter betryggande att ni i västa fall har en plan B ;o) Men som sagt var kommer det säkert att ordna sig!! Hoppas att ni får en ursäkt för att hon inte hört av sig, det är verkligen dålig stil!!

ta ett djupt andetag, det kommer att bli strålande!!

*Kram*

• lärkan
    Martinaa skrev 2010-04-17 16:22:25 följande:
    Nu har jag scannat in tidningsartikeln om någon vill läsa/se Framsidanwww.martinaa.se/pix/framsida_stor.jpgArtikeln:www.martinaa.se/pix/Artikel_stor.jpgArtikeln är väl okej. Förutom på två punkter. Dels så står det fel datum vid det stora citatet mitt inne i texten, plus att det var Johan som sa det, inte jag.Nu ska jag fortsätta kolla på Millennium-serien på SVT Play!
    Så fina ni är tillsammans {#lang_emotions_heart}
Svar på tråden MAJ 2010 del 5