Inlägg från: Emsan o Davve |Visa alla inlägg
  • Emsan o Davve

MAJ 2010 del 5

mmm2010: Fy vad tråkigt! Håller med alla föregående talare och skickar massa styrka! vad modigt att våga verkligen lyssna på känslorna mitt i en kaotisk planeringstid. Det är verkligen starkt och modigt att våga vara sann mot sitt hjärta, hur
    ONT det än gör! Skickar stora varma styrkekramar

• Emsan o Davve

Oj..glömde föresten avlägga lägesrapport ;)

Helgen var händelserik, för att uttrycka det milt!
    Sjukläget blev värre förra veckan och jag fick besöka läkare igen...körtelfeber...dock övergående :) Men det är ingen underdrift att säga att jag i lördags fullkomligt badade i kallsvett (dels av den fysiska ansträngning som det innebar att stå en hel dag och dels av alla beslut!).
    * Jag och m2b klarade av att tala med bröllopstårtbagerskan. Det gick kanon, vi får allt vi vill, femvåningstårta, vit marsipan, fyllning och dekor inte helt hundra, fixas i påsk...allt detta för 2700:- (27/biten) Det känns grymt bra!
    * Mb2's ring är hämtad :)
    * Vi bokade tid med florist för samtal om bukett (lite beslutsångest!)
    * vi var i lokalen och kollade, det känns MYCKET bättre denna gången (trots att vi var kära första gången). Serveringschefen och toastmastern vår var med (toastmastern hade kört 12 mil för en timmes möte), så himla tacksam jag är för att folk verkligen engagerar sig i vår dag! :)
    * Jag provade min klänning som min syster är i processen att sy...herregud vad känslosamt det var då...*snyftade* Jag hade dessutom minskat 6 cm i midja sedan januari (YAY!!!) och boobsen ökat med 5 cm (Också YAY..dock "bara" pms-bröst...)

Ett av mina "fritidsbarn" hade inte blivit informerad om mitt nya smala jag...han klappade mig på magen och sa "fröken, du har blivit rund"....VAD MENAR HAN?!? JAG ÄR JU SKITSMAL NU! :)

Provade samtidigt min systers nya clip-on löshår, riktigt snyggt!!! Jag blev lite kär, priset är väl inte lika bra...får se om jag på något sätt kan rättfärdiga köpet ;)

Hindersprövning och efternamnsbyte är äntligen i kuvert och ska på lådan imorgon...ingen återvändo...whiiihooo!

Imorgon SKA vi verkligen boka flyg o hotell till vår bröllopsresa. Snart kan jag bara börja småpilla med saker, när alla "stora" grejer faller på plats...:)

• Emsan o Davve

Åhhh..blir varm i kroppen av att höra alla fina "träffas-historier". Här kommer vår:
    Hösten -06 är jag en glad, relativt nybliven singel, tillika högskolestudent, som precis har genomfört en trevlig nollning för nya studenter.

Min blivande sambo är min bästa (nya högskole-) väns barndomskamrat som har flyttat in på hans soffa under första tiden som student, innan han hittade något eget. Faktumet att jag under denna tid lånade ut min lägenhet till två nya studenter gjorde att jag umgicks väldigt mycket med bästa vännen och hans snygga inneboende! Första festen efter nollningen regnade det, och på balkongen fanns det inte tillräckligt med skor för att räcka till alla rökarna...min blivande frågade om jag ville stå på hans fötter...vilket jag inte hade något emot och där kom första kyssen!

Veckan efter balkongkyssen (som följdes av flera hemliga möten) introducerade han mig som sin dejt, veckan efter det som sin flickvän och veckan efter det som sin sambo! :)
    Första gången han friade (nov 08) trodde jag att han skämtade, så jag skrattade och pekade på honom *stackars Davve* varpå jag inser mitt misstag (snacka om tramp inte bara i klaveret...utan mer pianoaffären) och ber honom att fria igen...några veckor senare gör han tack o lov det och denna gången gör jag en Victoria och säger JA JA JA!

På julafton 08, med min pappas "välsignelse" förlovar vi oss.
    Vårt datum till bröllopet är först ett skämt...Nile City (med de sjungande adoptivpäronen...säg ett datum, vilket som helst...), som råkade passa oss perfekt!

• Emsan o Davve

Efter lååång tid tänkte jag ge en liten lägesrapport (dock har jag läst ofta!).

Bröllopsplanerna har lite kastats omkull, då ett oväntat plus dök upp för ett tag sedan (v. 8 nu)..plötsligt känns bröllop jätteroligt, men inte det viktigaste i världen, det löser sig liksom! Ligger hemma med spyspann bredvid mig..fröet har bestämt sig för att göra sig påmind på detta sätt...kul.
    Jag är så evigt tacksam att min syster syr min klänning...och hin är en av väldigt få som vet om vår nya hemlighet (hehe ja o alla på bt) och hon har gjort mig så lugn...jag kommer att ha en klänning och den kommer att passa...kanske inte så som man ville, men vad gör väl det! Samtidigt känns det lite jobbigt...tänk om vi förlorar fröet...hur ska vi hitta glädjen i att gifta oss då...oro gnager

Till ngt annat:@ sköldis10. Jag tog med mig några bilder på buketter som jag kunde tänka mig + bild på klänning och beskrev håret...floristen läste av mig på 10 röda och vi hamnar på en bukett som jag är jättenöjd med (vild och cerise!!!), men som jag själv inte hade kommit på. Prova det :)

Nä...åter till toaletten...

• Emsan o Davve

Tatoo: Jag beklagar...styrkekramar till dig!

Moule: Klart du kan tvinga din blivande att läsa dikt...du har väl sambo-veto? ;)

Tack för era fina grattisar! Det är en konstig känsla, att vara 100% lycklig, 100% orolig och 100% (ursäkta franskan) "kräknödig"...det lämnar inte så många % över till annat...haha möjligtvis att vara TRÖTT. Tur att det finns fina människor runt om mig som gör massor för att bröllopet ska bli superfint (och hoppas att jag inte mår illa då...)
    Hoppas att fröet är lite lugnare imorgon, så att jag kan jobba, jag är inte så bra på att vara hemma...

• Emsan o Davve

ohh..glömde att säga...vi hade först en budget på 60 tkr (inklusive resa), sen blev det 80tkr och nu har vi sagt att det INTE får kosta mer än 100 tkr (under några omständigheter), fast då ingår vår inte så billiga resa... Vi betalar själva, så det måste finnas nåt kvar sedan... Mina föräldrar har sagt att de kommer att hjälpa till ekonomiskt, men vi vet inte med hur mycket...och vill inte direkt fråga heller...så vi räknar med allt och så kan de pengarna gå till fröet ;)

• Emsan o Davve

@ Rapsbrud: TACK! Ja det är superspännande...om allt går som det ska *peppar peppar* så är den beräknad till 10 nov. Vi var lite tröga i starten...men 2010 blir vårt år! :)

• Emsan o Davve

@ alla fina...Tack igen, era tankar värmer gott i hjärtat... :)

Hanna: vilket år är du född? Kanske känner till varandra ;) Världen är verkligen liten, blommorna kommer från Osby :)
    Snuttfia: Hur mycket kostade din air-brush?(och shiiit va du har fått massor gjort!)

Näe...om jag skulle sova kanske *gäsp-skrattar*

• Emsan o Davve

Usch...har dåligt samvete...gravidhormonerna sprutar ur öronen på mig och min stackars m2b får ta all skit i världen...men han fick fly till bilmeck med polarna istället...jag ligger och tycker lite synd om mig själv och fixar lite smågrejer till bröllopet...och läser om era hysteriskt roliga drömmar :)

Svar på tråden MAJ 2010 del 5