Inlägg från: HelenaO |Visa alla inlägg
  • HelenaO

MAJ 2010 del 5

Haft en underbar eftermiddag och kväll med min tärna (tillika frisör). Vi har övat håruppsättning! Blev så sjukt fint! Fast hon var ju inte alls lika nöjd som jag...haha :) På fredag skall jag klippa + färga håret sista gången inför bröllopet, sen blir det mer träning och förhoppningsvis har jag även fått hem mitt löshår då så att vi kan testa sätta i det :)

Har även inhandlat örhänge och hårsmycke, men redan ångrat mig ang hårsmycket. Vill nog ha färska blommor istället. Hårsmycket kommer väl till pass på min honeymoon istället :)

Och så har jag fått inbjudan till en av mina bästa vänner bröllop, de gifter sig helgen efter! Roligt! Ska bli kul att få gå på ett bröllop när man är alldeles nygift själv :)

• HelenaO

Åh nu närmar det sig! Spännande!

Precis hemkommen från vår duktiga florist, bestämt vilka blommor som skall ingå i buketterna och arrangemangen och på ett ungefär hur den kommer se ut. Fick dessutom ett toppenpris (tycker iaf jag) bla 500kr för brudbuktten!

Hindersprövningen är äntligen klar, så nus ska jag börja fundera på texten till våra festhäften. Spännande!

• HelenaO

åhh.. jag har inte varit den mest aktiva bruden här på forumet, men i det verkliga livet händer desto mer! Nu är det 10 dagar kvar till bröllopet och det känns helt underbart!
    Vi är färdiga med allt, så nu är det bara väntan och längtan kvar.

Min möhippa var helgen som gick, en helt underbar dag och natt tillsammans med de bästa flickorna. Allt var så kul och lyckat, även om det var en väl "bubblig" blivande brud...haha. Min klänning flyttade "hem" igår och jag kan inte sluta titta på den :) Har lagt fram alla mina grejer (smycke, skor, väska,underkläder) och bara försökt ta in allt... känns smått overkligt att det är så nära nu! Festprogrammen blev klara idag, sååå fina! Så i helgen vet jag inte riktigt vad jag ska pyssla med. Mannen blir svensexad, så jag ska nog bara mysa lite med några kompisar och försöka hålla mig lugn. Nästa vecka är det toning av håret, spraytan och naglar... och sen smäller det :)

Och om en månad...så är man fru och på honeymoon... gud! ;)

Lycka till alla brudar som gifter sig på lördag!

• HelenaO

Emsan o Davve:
    Vad trist att din spraytan blev dålig! Jag var där förra veckan, ville testa i god tid innan bröllopet, och jag blev hur nöjd som helst. Visst, samma kväll och dagen efter var man superbrun, men på dag 2 hade färgen lungat sig precis som de sa. Resultatet blev jättefint och jämnt, och först nu 7 dagar senare börjar färgen släppa och jag är lite flammig över bröstkorgen. Färgen blev inte helt jämn över knogarna, så nästa gång tar jag nog vaselin över hela händerna, men annars blev allt jättebra.

Jag vågar inte köra med BUS för då blir jag fläckig :(

• HelenaO

Oj vad ni är duktiga som gör vigselprogram. Vi har skippat det hellt och hållet.  Lite för att vi båda är miljövänner och inte vill slösa med för mycket papper, och dels för att jag tycker det är väldigt fint med psalmböcker.

Vi har lagt vårt krut på festprogram istället.

• HelenaO

PatrilOAnnika:
    Stort grattis, vad härligt att er dag blev lyckad! Vilken fantastiskt fin håruppsättning du hade! :)

• HelenaO

Precis kommit hem från min Tärna och frissa, idag har vi tonat utväxten och plockat/färgat bryn, så nu är jag redo inför lördag!

På tors är det spraytan för mig, min blivande skall på ansiktsbehandling. På fredag skall vi föröska sova länge, sen lämnar vi mina kläder på salongen och alla grejer till festvåningen. Efter det blir det till att fixa fina naglar för mig och avslutningsvis äter vi middag ute på "vår" restaurang på kvällen. Undrar om det kommer gå att somna på fredag kväll? Vi kommer nog bara ligga och vara helt spattiga :)

Har tusen fjärilar i magen och längtar så till lördag!

• HelenaO

Jaha... 3 dagar kvar. Och nu så är man superfökyld med hals och huvudont. Snygg tajmning. Så nu blir det till att vila sig i brudform och dricka massa med honungsthe :) Längtar massa till lördag!

• HelenaO

CiaLovesAndreas:
    usch ja... jag har varit ringlös i 3 veckor, saknar min fina ring jättemycket! Och är jättenyfiken på hur min nya ring kommer se ut och kännas på fingret!

Nu ska jag och fina älsklingen mysa till det med massa tv- serier och glass i soffan innan läggdags. Imorgon stannar jag hemma från jobb, kommer nog bli hemskt rastlös. Ska kolla lite dåliga bröllopsfilmer och komma i stämmningn tänkte jag. Wedding crashers är en solklar favorit!

• HelenaO

Precis hemkommen från min spraytan, har pysslat det sista med våra bordsdekorationer under eftermiddagen...och nu är allt klart. Hmm, vad ska man nu pyssla med då? ta fram grillen och bara njuta av sommarkvällen?

• HelenaO

Okej... så har man varit effektiv värre. Fixat naglar ( sååå fina!), lämnat allt till brudutstryseln på salongen, tränat sminket ytterliggare en gång, varit i festvåningen och pratat med alla personal om dukning mm, fikat med toastmastern , handlat alkoholfritt bubbel på systemet ( det hade vi glömt!) och packat övernattningsväskan.
    Nu ska jag och min fina man äta en romantisk middag på stan och sen så.... får vi se om det blir nån sömn inatt eller bara massa snurrande!

Vädert ser iaf ut att bli kanon imorgon! Håll tummarna för att vi får en fin dag imorgon, och stort lycka till alla ni andra blivande brudar. Helt otroligt att vi snart är i mål! :)

• HelenaO

Åhhh..nu har lite bröllopsyra lagt sig här hemma och jag har äntligen tid att sätta mig ner och rapportera lite ifrån vår dag! Trots superförkylning kunde inte dagen ha blivit bättre!

Morgonen började med förberedelser på salongen tillsammans med mina tärnor, vi åt jordgubbar och drack champagne och de gjorde mig så fin! Både hår och smink blev helt perfekt, jag var så nöjd! Satt bara och log och var så lung och nöjd. Det speglade hela min dag, jag bara skrattade konstant medan min älskade man stod för tårarna, han var så rör sötnosen! :)  Sedan mötte vi upp med pojkarna på salongen, de hade ätit hotellfrukost och varit på spa och var så snygga! :)

Därefter begav vi oss till vår fotografering! Solen strålade och vår fotograf var hur bra som helst, han skojjade och busade med oss hela tiden, vi var båda väldigt avslappnade och fnittriga och jag hoppas såklart att det blev fina bilder! Ska bli spännande att se när de är klara! Därefter for vi till kyrkan och då började vi bli nervösa båda två!

Det var helt underbart att gå in i kyrkan, en fantastisk känsla! Alla var så fina, kyrkan var så fin och musiken! Jag skrattade och bubblade hela ceremonin, kraxade fram JA med världens hesaste röst och bara nöjt. Mina söta tärnor grät konstant! :) Sen var det bubbel, riskastning och bröllopsbubblor och vi kramades med alla våra glada gäster!

Efter transport till festlokalen i världens sötaste bil började festernas fest. Maten var såååå god, servicen hur proffsig som helst, min bror var kanon toastmaster och vi fick 10 helt fantastiska tal! Det var konstant sång och det plingades i pussklockorna hela tiden! Mellan rätterna passade vi på att mingla bland borden och skåla med alla våra gäster, väldigt uppskattat! Efter middag och tårta blev det party party, vår DJ spelade superbra musik och alla röjde loss fram till 03.00, sen blev det nattamat och promenad till hotellet.

Det var verkligen den bästa dagen i mitt liv, och dagarna efteråt har varit underbara de med. Att få höra allas versioner av hur de upplevt dagen och kvällen, att se bilder och filmklipp! Gud som vi skrattat och gråtit här hemma! Och allt beröm vi fått ifrån allt till borddekorationer, festhäften och favors gör en väldigt stolt! Att man lixom klarat att ordna "tidernas" fest ( för så tror jag att alla brudar nog känner efteråt och det är en härlig känsla!)

Ni som har det framför er, lycka till och njut av stunden! Ni har en underbar dag framför er! Själv ska vi på bröllop nu på lördag då en av mina bästa vänner gifter sig, ska bli fantastiskt kul att få uppleva deras glädje och hela stämmningen igen så tätt inpå ens eget bröllop! Och så blir det 2st till i sommar, vilken bröllopsyra! :)

Jag ska försöka lägga upp bilder om jag reder ut det :)

• HelenaO

La upp lite partybilder oxå, man kan inte va så himla snygg hela tiden ;) Och en bild på vår fina tårta :) Nu ska jag lägga mig och sova hos min man :)

• HelenaO

Martinaa: Tack :) Skickar gärna bilder, vilken mail vill du ha dem till? Via BT?

• HelenaO

Grattis alla nyblivna brudar, så vackra bilder! Roligt att alla verkar ha haft precis den dag de önskat sig!

Martinaa: Jag följer gärna med på en ny tråd...det finns ju så mkt mer att prata om! De flesta har ju bröllopsresor framför sig :) Vårt nästa projket nu efter bröllopet är att försöka få en liten bebis, kanske någon annan som har samma tankar?

Svar på tråden MAJ 2010 del 5