Inlägg från: Long engagement |Visa alla inlägg
  • Long engagement

MAJ 2010 del 5

Vi har 2 veckor kvar idag och nu så blev det bakslag på tårtan, så vi behöver byta leverantör + en dumskalle som skulle handla åt oss i Tyskland säger att rödvinet från Argentina som vi ville ha inte finns mer, fastän jag ser det på nätet. Så nu blir det bolaget. STressfaktor 90...FInns det någon som är klar med allt?

• Long engagement

Martinaa skrev 2010-04-30 23:48:36 följande:
    Woho, en maj-brud till! Välkommen hit! Vilket datum kan jag lägga in dig under??

14 maj Sanna och Tomas i Danderyds kyrka :)

• Long engagement

Tack för välkomnandet. Är du klart med dina grejer????

• Long engagement

Ananias skrev 2010-04-30 23:34:05 följande:
    martinaa- tycker inte 500 låter så satigt..vi betalar 100 kr för 2 sånger!Även om det bara är 3 min för just er så tar ju det lite mera tid för henne..hon ska åka dit och hem och hon ska öva som du säger så billigare tror ja nte du hittarAnnifidde-brändpers vals ska vi ha =)29maj-tycker inte alls det skulel se konstigt ut! ror det är vanligt att man gör så

100 kr för 2 sånger??? Grattis! :) Det täcker ju inte ens resan dit. Känner ni henne?

• Long engagement

"..... Det ungerska vinet hade vi tänk köpa i Sverige och det argentinska vinet från druvan Malbec, via en bekant som ska åka ner till Tyskland. Men igår ringde han och säger att affären i Tyskland har slutat importera argentinska viner. "Bekantingen" vill istället att vi ska satsa på ett Italienskt vin som han känner till.

Jag kollar upp det i butiken via nätet och hittar ingen text om det och blir mycket arg på att "den bekanta" faktiskt verkar ljuga för oss."

http://www.finest.se/userBlog/?uid=13277&beid=1355489

http://www.finest.se/SannaE

• Long engagement

snövit1 skrev 2010-05-01 12:10:22 följande:
    Här kommer en Maj brud till! Min blivande blir sexad idag, själv har jag inte haft möhippa än. Har alla ni blivit hippade redan?

Vilket daum? :)
    Jag får ingen möhippa. Jag kommer från skåne o har tappat många av mina vänner. Och i stlhlm har jag ytliga bekanta, men jag mår inte dåligt av det :)
    De jag festar loss med ibland är heller inte bjudna då vi bara blir 40 så jag tänkte ordna en grillfest i sommar som jag kallar Möhippan :)

• Long engagement

jaao skrev 2010-05-01 13:01:53 följande:
    Long engagement, välkommen hit! Såg att din blivande var Ungrare det är min med :)Vi har också beställt Ungerskt vin från tyskland...Snövit1, svensexan har de helgen innan bröllopet om de som planerar den inte sagt upp bekantsakpen vid det laget och min hippa skulle jag gissa pååå...nästa helg *livrädd*Vårbrud, det låter fint...de där rankorna är sååå söta :)

Tack! Är din blivande man också halv? Vi köper vinet i Sthlm för i den butiken fanns det inget ungerskt vin!:(

Vart gifter ni er?

• Long engagement

Martinaa skrev 2010-05-01 23:17:15 följande:
    Bluebride: Va bra! Har just suttit och skurit till korten till bordsplaceringarna. Sen ska jag bara skriva ut alla namn och klistra fast. Det kommer förhoppningsvis upp på pysselbloggen imorgon! :) Hållarna blev klara igår.

Min blivande man får sköta bordsplaceringen och skriva bordsplacering. Nått av de få sakerna jag har kunnat/velat (?) delegera till 80 % {#lang_emotions_innocent}

• Long engagement

SofieochJamie skrev 2010-05-05 12:45:39 följande:
    Jag provade också spray tan men en liten annorlunda version. Sprayen var genomskinlig och det sprayades lite överallt tom på byxona jag hade på mig (gjorde halvkropp) och inget kladd förekom. Den genomskinliga sprayen reagerar sen med huden och man blir lite solbränd tills nästa dag. Man kunde dusha och så på kvällen om man ville. Jämn fin bränna och inget konstigt på händer mm. Man lufttorkade i ca 5 min sen var det klart. Färgen blev ganska bra, klart att det kändes fake när man blev brun snabbt, men efter ett par dagar låg det fint och jag fick många komplimanger.Värt att testa. Det var i Göteborg och på ett ställe som heter MAZI. Vet inte om det finns på andra ställen också.Annars är ett bra tips att använda doves lotion med lite bronzing färg i. Om man använder den lotionen i några veckor får man en svag fin brun färg och då ska man ta den mörkare versionen för den ljusa ger knappt någonting. Dove är den bästa jag provat, bäst färg, bärst hållbarhet och minst problem med ränder mm

Nån i Stockholm som ska sola solarium? Min frisör sa att man blev gul :(

• Long engagement

Josssie skrev 2010-05-06 22:39:29 följande:
    Alltså nu vet jag inte om det är nerverna som börjar komma men jag får panik! Skulle beställa ballonger, men kunde inte bestämma färg, antal eller leverantör, slutade med att vi struntar i det. Ska beställa bröllopsbubblor men samma sak där, kan inte bestämma modell, antal och leverantör (bäst pris) så snart skiter jag i det också.  Känns som jag bantar ner bröllopet helt nu haha. Nåväl, det blir säkert bra ändå... Nån som vet vad musikstycket heter som är den där klassiska utmarschen på bröllop? Alltså den som alla förknippar med bröllop.

Jag känner igen mig! Ska ny hyra en pump till ballongerna o ha dem hängande i taket?

• Long engagement

Hur många sånger har ni? Toastymastern sa 3 jag sa 7 under middagen så kan man välja

• Long engagement

Tack alla! {#lang_emotions_kiss} Jag körde botox i pannan och Solarium och min make blekte tänderna.
    Snacka om förberedelser!

La upp några fler bilder nyss http://www.finest.se/SannaE

• Long engagement

Emsan o Davve skrev 2010-05-22 11:18:03 följande:
    Grattis till er som blir fruar idag! Hoppas att ni får vackert väder.   Hippades igår...världens sorgligaste tillställning...alla utom fyra fick "förhinder" och tre av de fyra som var med kunde bara vara med en liten stund...jag är så arg och ledsen och besviken...känner mig snuvad på det som skulle ha varit en fantastisk dag...hur ska jag kunna titta dessa människor i ögonen på lördag och inte känna ilska och besvikelse? Mannens svensexa var (tack o lov!) kanonfin och han kunde inte har varit mer nöjd...:)

Jag hade ingen alls eftersom mina närmaste vänner inte bor i Stockholm

• Long engagement

patrikoannika skrev 2010-05-21 08:19:40 följande:
      Om du menar fixat med sitt yttre så gick mannen och klippte håret, färgade ögonbrynen oc plockade dem. Vad beträffar naglarna så har han också bitit på sina naglar länge. Men sedan i julas ungefär så har han sparat. Han är jättestolt över sina fina naglar. Ha ha... Och jag är faktiskt imponerad över att han lyckats sluta. Så hans naglar var så fina så på vår stora dag.

Min man fick ansiktsbehandling och noppat ögonbrynen. Sen solade han solarium liksom mig och sen blkete han tänderna. Naglarna tänkte jag inte på

• Long engagement

Rapsbrud skrev 2010-05-23 21:10:38 följande:
    Ananis: Jag fick brev från Skatteverket i fredags om att mitt namnbyte gått igenom, så det tog lite mindre än 2 veckor. Fick brev från Transportstyrelsen samtidigt om att jag ska förnya körkortet p.g.a. namnbytet. Jag skickade ett mail till Skatteverket och frågade om de hade fått in vigselbeviset och så. Fick svar på mail dagen efter och sen kom brevet dagen efter det. Grattis alla som blivit fruar i helgen!

Är det två veckor sen du gifte dig? Tog det så lång tid innan namnbytet kom? Jag ändrar bara mitt mellannamn. Min man byter :)

• Long engagement

Jag har lagt ut vår Bröllsdans och starten på festen

">

Svar på tråden MAJ 2010 del 5