Inlägg från: gutebrud10 |Visa alla inlägg
  • gutebrud10

MAJ 2010 del 5

Så roligt att läsa om hur ni alla träffade er blivande, jag måste ju oxå dela med mig.
    Sommaren 98 flyttade jag från stockholm (där jag levt singelliv tilsammans med 3 tjejkompisar i ca ett halvår) till Halmstad där jag träffat en kille genom brevväxling. Vi blev ett par men det funkade inte riktigt bra och när han berättade att han skulle åka till kosovo på fn-tjänst så sa jag till honom att jag kommer inte sitta hemma och vänta på honom (inte lönt att vänta på något som ändå inte var bra). Kort därpå var jag och hälsade på en kompis på hennes jobb och där var HAN. Jag va inte speciellt intresserad men la märke till honom. Någon dag senare ringde kompisen och sa att HAN hade frågat efter mitt telnr och hon hade gett honom det. HAN ringde och bjöd mig på bio, vi såg Tomten är far till alla barnen och gick sen o tog en fika. Jag var inte speciellt intresserad då jag fortfarande inte riktigt hade glömt mitt x. När HAN pratade om att flytta till Stockholm så gjorde jag allt för att övertyga honom om att det va det enda rätta, då behövde jag ju inte avstyra att det inte skulle bli något ifall han skulle bli intresserad utan då hade det ju skett naturligt.
    Men han flyttade inte utan fortsatte ta kontakt med mig och en kväll när vi pratade i telefonen så sa det bara klick, jag blev alldeles varm av att bara höra hans röst och helt plötsligt hade jag glömt mitt x.
    Någon dag senare var vi hos den gemensamma kompisen och tittade på film, när filmen va slut hade han lite bråttom hem då han skulle upp tidigt och jobba så när han skulle säga hej då så stod han och masserad kompisens axlar och jag kände att jag blev riktigt svartsjuk, då fattade jag att jag började bli kär.
    Kort därpå fyllde han 25 och jag blev bjuden på 25års fest, vi blev båda lite på lyset den kvällen och det va då första kyssen kom, sedan dess har det varit vi.
    Detta var 2000, 2003 förlovade vi oss i Paris, 2004 kom första sonen, 2005 köpte vi hus, 2007 kom andra sonen och nu 2010 så gifter vi oss.
    Undarar hur livet hade sett ut om han flyttat till Stockholm? Tur han inte lyssnade på mig

• gutebrud10

Idag är det exakt 2 månader kvar tills det är dags för oss och ännu en hel del kvar att få klart, börjar nästan bli lite pirrigt...

• gutebrud10

En liten fråga: om brudgummen ska ha frack, ska bestmannen ha det också?
    Vi började diskutera lite här hemma och jag tycker nog inte att han ska ha det, det är ju brudgummen som ska va finast och tärnorna får ju inte ha samma kläder som bruden.
    Vad är vanligast? Vågade inte riktigt ge mig in i diskussionen utan att veta vad jag pratar om.

Så kul att läsa att det går framåt för alla.
    Vi va i Stockholm i helgen och skulle fixa kläder till man och barn men det gick sådär, 1000 kr/barn för att hyra frack, 2000 kr för ca en timme som de kommer att ha det på sig. Det slöt med att vi har hittat på blocket för en mkt billigare peng.
    Jag hittade iaf ett halsband som passar perfekt till klänningen och det var nedsänkt från 500 till 50 kr så jag blev överlycklig.

• gutebrud10

Ja det kändes skönt att jag för en gångs skull hittade något som inte kostade multum, har jag riktig tur så är det äkta pärlor. Hon i butiken trodde att det kunde va det iom att det hade kostat så mkt från början, man kan kolla det genom att skrapa lite på en pärla med något vasst, om färgen försvinner så är det inte äkta, har inte vågat prova än

• gutebrud10

Stort grattis Emsan, så härligt med ett tillskott i familjen, håller tummarna för att det går bra.

Beklagar sorgen tatto, inte kul när sånt händer.

Nu är det dax, fick ett brev i lådan igår där det stod så här:

Kvällen den 25 mars ska du infinna dig på ängelholms flygplats kl.18.45
    Packa en väska med följande: (högst 10 kg)
    Medföljande biljett
    badkläder
    hygienartiklar
    pass
    en bärnsten
    en partyoutfit
    3 underklädersombyte
    1 klädesombyte
    solglasögon

Åk i sköna kläder

Du kommer vid något tillfälle under helgen känna:
    kyla, pirr, blött, mättnad, rysningar och hög puls

OBS!!! närvaron på denna resa är inte valfri.

Det är ju den 25 idag!!!!
    Undrar vad som ska ske under helgen men jag hoppas det kommer bli helt fantastiskt.
    Nu ska jag börja packa så återkommer jag efter helgen och avlägger rapport.
    Ha det skönt i vårsolen

• gutebrud10

Svårt det där med önskelista, vi kände att vi va tvugna att hitta på iaf några grejer förutom pengar till resor och upplevelser, vet ju om att det finns de som inte vill ge pengar.

Så till helgen:
    Lyckades ju ganska enkelt lista ut att det var mina systrar som låg bakomdet mystiska brevet och att det va en riktig biljett till stockholm som låg med i kuvertet.
    Så jag hoppade på flyget och tog mig hem till syrran där jag fick sova natten mellan torsdag o fredag.
    På fredag morgon så åkte syrran till jobbet och strax därefter kom min andra syrra och hämtade mig. Vi tog oss in till stan där vi mötte upp syster nr 1 på hennes jobb och sen åkte vi med flygbussen till Skavsta. Jag fattade ju såklart att vi skulle åka med ett flyg nånstans men inte vart.
    Vi åkte till Gdansk och hamnade på ett nybyggt 4-stjärnigt spahotell. Solen sken och det va 21 plusgrader, helt underbart. Tyvärr så va det regn hela lördan men då hade vi 2 spabehandlingar var att njuta av och en jättefin pool och jacussi.
    Tanken var att vi skulle gått ut o dansat iaf en kväll men efter 3-rätters middag båda kvällarna så var vi så trötta så det blev sängen istället, gjorde inget för min del.
    Helgen var helt underbar och jag har världens bästa systrar.
    Men detta innebär ju att det kommer att bli en möhippa till och den kommer kanske inte att va riktigt så underbar är jag rädd för
    Imorgon åker vi till gotland, ska träffa prästen och frisören m.m. Inte långt kvar nu...

• gutebrud10

Så kul med husköp, hoppas det blir glada nyheter från banken och att huset blir ert. Vi satt i samma sist för några år sen men vi fick till slut det hus vi ville ha.
    Lycka till

• gutebrud10

Nu är det mindre än en månad kvar till man blir fru, läskigt att tiden går så fort.

Martina: superfin gästbok, har också funderat på att göra en egen men tiden räcker inte till.

Hade möhippa nr 2 förra lördan. En riktigt rolig dag, fick spela in en låt i en studio, göra chokladpraliner, dansa magdans, ansiktsbehandling med massage, bastubad, singstar, några för många och starka drinkar och sen dans på krogen.
    Kompisarna hade verkligen lyckats och fått med allt som jag tycker är kul. Blev positivt överaskad då jag inte hade förväntat mig att det skulle bli någon påkostad möhippa eftersom alla kommer att lägga så mkt pengar på att komma på vårat bröllop.

Är det någon som har förslag på var man kan hitta roliga manschettknappar? Funderade på att köpa som present till mannen. Han hade tänkt att låna av sin pappa men de va INTE så fina.

• gutebrud10

Lycka till alla i helgen!!

Har inte varit ett dugg nervös innan men när jag sitter och läser här att det faktiskt finns några som gifter sig imorgon, blir jag lite panikslagen, om en vecka är det dags för oss. På tisdag åker vi till Gotland och då ska allt vara färdigt (som kan va färdigt innan) och den blivande jobbar hela helgen och allt är inte färdigt... kom på igår att just det ja vi ska fixa välkomstdrinken och glas själva, kanske dags att ta tag i den biten nu och vals har vi inte tränat alls (vet visserligen inte ens om det blir vals el bara "tryckare") och har inte heller någon låt vi vill dansa till. Någon som har något förslag?

Måste berätta om en ganska obehaglig upplevelse som hände förra veckan när jag och min syster va på Kreta.
    Vi va på väg hem efter en kväll på stan, kl var ca 01.00, då syrran blev sååå kissnödig och va tvungen att sätta sig i buskarna. Strax bakom oss gick det 2 killar som följde efter oss in på stigen vi gick in på. Vi trodde bara att de skulle kolla att allt va bra med oss men de bara stod där och glodde på mig i ca 5 min. Vi försökte få dem att gå men rätt som det va sträckte den ena killen ut armen och tog min handväska, jag höll i den ganska hårt och blev skitförbannad och ryckte tillbaka väska och skrek nått i stil med va fan gör du din jävla idiot. Han släppte väskan och började hysha åt mig att va tyst och strax därefter tog han fram en kniv ur fickan, kan säga att då sprang vi för allt vi kunde. Som tur va så följde de inte efter, då vet man inte hur det kunde gått för jag ramlade säkert 3 gånger.
    Vi kom undan med blotta förskräckelsen och några rivsår på benen från snåren vi sprang igenom. Fatta att jag mådde dåligt efter det, kunde ju bara tänka vilken tur vi hade. Och detta hände bara 2 veckor innan bröllopsdagen.
    Nu är det bara att hålla tummarna för att allt som har med bröllopet att göra kommer att gå super istället.

• gutebrud10

Bluebride: Vi var i Hersonissos när vi nästan blev rånade.

Nu har vi övat vals hela kvällen o det slöt med att sambon blev så trött så han va tvungen att gå isäng
    Hittade en ganska bra sida där det stod många bra tips inför valsen och mkt tips på valslåtar www.nojesdans.se/akuten/danskurser/brollopsvals.html hoppas länken funkar.
    Lutar åt att det blir nothing else matters men inget är bestämt än, det är ju faktiskt hela 5 dagar kvar, en hel evighet! eller inte...

• gutebrud10

Måste börja med att gratulera alla som liksom jag gifte sig i helgen!

Vi hade en helt underbar dag och helg. De hade lovat regn och kyla hela fredagen men som vanligt (och som tur va) så hade de fel. Precis när jag och tärnorna var klara hos frisören och det va dags för fotografering så kom det några stänk, vi hann inte ens få upp paraplyet innan det slöt regna. En liten stund senare så sprack det upp helt och solen sken på oss under hela vigseln.
    Allt flöt perfekt, endast en lite tråkig detalj och det va att filmkameran låg i vår bil under hela ceremonin.
    Lyckades klara mig från att gråta men det va väldigt nära när vår solist sjöng.

En helt fantastisk dag som jag aldrig kommer att glömma. Fast tyvärr så känns det just nu som om det mesta ligger lite som i dimma, väntar på fotona så att allt kan komma tillbaks, tror nog hjärnan sållar bort en hel del då det är så mycket att ta in.

Ni som har det framför er, bara njut och strunta i om inte allt blir precis som ni har tänkt er, det kommer bli helt perfekt ändå. Är väldigt avundsjuk på er som ännu ska göra det, sjulle kunna ge vad som helst för att göra en repris

• gutebrud10

Så fina bilder alla har lagt upp, jättekul att se och läsa om hur alla hade det på sin stora dag. Och till er som har den framför er kan jag bara passa på att säga njuuuuut, den kommer inte igen (förhoppningsvis) och det går så fort.

Själv väntar jag på bilderna från fotografen, det skulle ta ca 4 veckor men en bild som min syster tagit ligger i mitt galleri.

Ett råd till er som har det framför er, videofilma allt! Jag kände mig lite som i en dimma efteråt och har svårt att minnas allt, det va jättebra att kunna titta på det igen, dock filmade vi inte vigseln då videokameran låg kvar i bilen grrrrr men mkt av festen kom med iaf.

I sommar ska vi gå på medeltidsfest i samma ruin som vi vigdes, ska bli väldigt kul om jag nu kan gå in där igen utan att börja gråta

Svar på tråden MAJ 2010 del 5