MAJ 2010 del 5
Här står allt vad planering heter still. Jag är slutkörd och orkar inte ens tänka på bröllopet. Hur orkar ni andra? Jag får inte livet med jobb + tre barn att går ihop. Usch - är superdeppig
Här står allt vad planering heter still. Jag är slutkörd och orkar inte ens tänka på bröllopet. Hur orkar ni andra? Jag får inte livet med jobb + tre barn att går ihop. Usch - är superdeppig
Grabbgänget har ringt och bokat in svensexan Det blir en vecka innan bröllopet och de lovade att vara snälla. Spännande!
Själv har jag bokat in provsminkningen. Jag tar det samtidigt som jag färgar håret - ett par dagar innan bröllopet.
Känns skönt att jag äntligen har gjort något... har känt mig lite nere ett tag nu. Har läst era inlägg men inte orkat kommentera. Hoppas det har vänt nu så jag orkar ta tag i de sista detaljerna.
Har åkt 50 mil idag för att ha samtalet med prästen. Allt gick bra och jag är nöjd med upplägget. Bonus att vi hittade klänningar till alla tre tjejerna. Minus var att jag råkade gå in i en dyr märkesaffär och där såg jag dem direkt... jaja, pengar! Pappa har varit i Tyskland och handlat all dricka. Härligt när man kan bocka av grejer på listan!
Har fixat massor i helgen. Spriten är inhandlad - har hela bastun full Klänningarna till barnen är klara + 2 par skor. Min klänning är inlämnad på kemtvätt, de sista bordsdekorationerna är köpta. Nu ska mamma börja sy löparna. Vi har haft prästsamtalet och nu har jag gjort kyrkohäfte + festhäfte - är inte riktigt klar men nästan.
Det jag har kvar är:
* skor till mig + till minstingen
* underkläder till mig
* snacks + godis
* beställa tårtorna (vi vet vad vi ska ha)
* komma ner i matchvikt
Ett avbrott i all bröllopsplanering - har varit på begravning
Men imorgon ska jag, mamma och lilltjejen till stan och leta skor, underkläder och beställa tid för att fixa naglarna
Min morfar. Det var jobbigt givetvis - han dog på lilltjejans 2 årsdag. Men allt kommer att kännas bättre imorgon.
Vi ska också ha mousserande till välkomstskålen. Vi har köpt 10 flaskor till ca 35 som dricker alkohol. Sen kör vi vanlig cider till barnen + de som inte dricker.
Är det någon av er som har ett tips till en annorlunda gästbok?
Hemma med sjukt barn idag så jag har ringt kantorn och pratat utgångslåt. Vi hade bestämt oss men han avrådde oss - bra men en kantor som säger som han tycker. Det lutar nu åt Änglagård eller Ronja ut. Solisten är klar, det blir Curly sue och Nothing else matters.
I vanliga fall när jag jobbar hinner jag ingenting så ja tänkte ta tag i en del nu när jag är hemma
Jag har köpt samma vita skor på din sko. Vi har ingen som filmar ännu men jag tror att jag ska be någon elev göra det för ett par hundra. Morgongåva har jag inte kommit på - ingen secret box. Jag gav honom en tatuering av barnens namn när han fyllde år så nu vet jag inte.
Jag lämnade in sambons ring för gravering + putsning - det tog ca tre veckor. Min förlovningsring putsades också.
Jo man graverar in ett nytt datum i killens ring. Dålig stil av er guldsmedsaffär att inte upplysa om sånt!
Gud vad trist. Jag blev uppringd för ett par veckor sen av grabbarna som undrade om det v ar okej med den 14:e för svensexan. Vi har tre barn så jag är tacksam att jag fick veta innan. Min hippa vet jag inget om - vet inte ens om det blir någon.
Vi ska ha Änglagård ut!
Nu har jag haft två möhippor En med jobbarkompisarna och en igår med mina kompisar. Först fick jag gå på floating sen relaxen, smink och frisör, mat ner till relaxen. Sen fick jag sälja erotiska ord på spanska och visa min "mus" för att få ihop pengar till kläder. Kvällen avslutades på ett uteställe i Kalmar.
En underbar dag och nu är jag fru!